Korespondencja handlowa 9.1-BO-I-KPH
Student zapoznaje się z obowiązkową literaturą przedmiotu; przyswaja polską i angielską leksykę, struktury gramatyczne i terminologię specjalistyczną z zakresu korespondencji służbowej i handlowej; analizuje teksty omawiane podczas tychże zajęć, przyswaja zagadnienia merytoryczne poruszane na ćwiczeniach; samodzielnie realizuje wskazane partie materiału; powtarza i ugruntowuje materiał wprowadzany na zajęciach oraz przygotowuje się do sprawdzianu wiedzy. Przygotowuje i redaguje wszystkie wymagane prace pisemne (listy).
. Zakres tematyczny:
1. Podstawowe zasady tworzenia pism handlowych – układ, elementy pisma;
2. Pisanie i analiza pism związanych z szukaniem i ubieganiem się o pracę: życiorys, list motywacyjny, referencje;
3. Cechy korespondencji handlowej – typowe zwroty i wyrażenia;
4. Korespondencja handlowa wewnątrz i poza firmą: raport i memo;
5. Korespondencja finansowa: raport, zeznanie, statystyka;
6. Korespondencja przesyłana drogą elektroniczną – styl, akronimy;
7. Korespondencja wewnątrz firmy: gratulacje, podziękowanie, powitanie, pożegnanie, przekazywanie dobrych i złych wiadomości, przypomnienie;
8. Korespondencja między firmami: zapytanie – odpowiedź na zapytanie; oferta; zamówienie – potwierdzenie zamówienia;
9. Dokumenty potwierdzające transakcje kupna-sprzedaży;
10. Analiza faktur, rachunków i wyciągów bankowych.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza (W)
1. W zaawansowanym stopniu student zna- wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie z zakresu funkcjonowania administracji gospodarczej w przedsiębiorstwach (K_W01);
2,Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę - formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji (K_W03);
3.Wykazuje znajomość prawa administracyjnego, cywilnego, karnego i konstytucyjnego w stopniu wymaganym do rozwiązywania problemów administracyjnych i prawnych (K_W05);
4.Zna budowę i podstawy funkcjonowania aparatu administracyjnego w różnych obszarach (K_W09);
5.Zna podstawy projektowania i przeprowadzania modyfikacji w zakresie tworzenia biznes planów (K_W10).
Umiejętności (U)
1. Potrafi planować i organizować pracę - indywidualną oraz w zespole (K_U03);
2. Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 (K_U05);
3. Poprawnie stosuje terminologię prawniczą (K_U08);
4. Posiada umiejętności językowe w zakresie nauk prawnych z określonymi dla poziomu B2 (K_U12).
Kompetencje społeczne (K)
1. Potrafi współpracować w grupie, pełniąc w niej różne role (K_K02);
2. Potrafi otwarcie wyrażać swoje opinie i przedstawiać priorytety służące realizacji zadań z zakresu prawa, administracji i nauk pokrewnych (K_K03);
3. Przestrzega zasady bezpieczeństwa pracy własnej i innych oraz szanuje powierzony mu sprzęt, umie postępować w stanach zagrożenia (K_K05).
Kryteria oceniania
Projekt obejmujący tematykę realizowaną na warsztatach.
Literatura
I.Kienzler, Pisma i umowy w firmie-Wzory pism, umów i dokumentów w języku polskim, angielskim i niemieckim, C.H.Beck, Warszawa 2013;
Kłosińska K., Formy i normy. Czyli poprawna polszczyzna w praktyce, Warszawa 2004;
Fuechsel H., Korespondencja w firmie, Poltest, Warszawa, 2009;
W. Gierz, Korespondencja handlowa (wzory pism), Gdańsk 2000..
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: