Analiza informacji 9.1-BO-II-ANZ
Treści programowe (wspólne dla warsztatów i wykładów, jednak realizowane odmiennymi metodami dydaktycznymi, rozszerzone o pracę własną studenta w trakcie warsztatów):
1. Wprowadzenie do analizy informacji.
2. Podstawy analizy informacji.
3. Metodyka analizy informacji.
4. Rozumowania w analizie informacji.
5. Źródła informacji.
6. Argumentacja i umiejętność jej przedstawiania.
7. Analiza informacji w sektorze prywatnym i publicznym.
8. Dezinformacja oraz zagrożenia związane z informacją.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W01 W zaawansowanym stopniu student zna- wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie z zakresu funkcjonowania administracji gospodarczej w przedsiębiorstwach.
K_W02 Ma podstawową wiedzę ogólną z zakresu dyscyplin naukowych (prawo, administracja, ekonomia) tworzących podstawy teoretyczne funkcjonowania otoczenia biznesowego.
K_W03 Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę - formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji.
K_W06 Zna i rozumie podstawowe zasady funkcjonowania sektora prywatnego.
K_W07 Zna podstawowe zasady prowadzenia działalności gospodarczej.
Umiejętności:
K_U02 Bierze udział w debacie - przedstawia i ocenia różne opinie i stanowiska oraz potrafi dyskutować o nich.
K_U03 Potrafi planować i organizować pracę - indywidualną oraz w zespole.
K_U06 Potrafi dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT).
K_U07 Wykazuje umiejętność poprawnego wnioskowania na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł.
K_U10 Potrafi ustnie zaprezentować wyniki badań własnych.
Kompetencje społeczne:
K_K01 Jest świadom konieczności stałego aktualizowania wiedzy, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych z zakresu prawa, administracji i nauk pokrewnych.
K_K03 Potrafi otwarcie wyrażać swoje opinie i przedstawiać priorytety służące realizacji zadań z zakresu prawa, administracji i nauk pokrewnych.
K_K04 Prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z wykonywaniem zawodu.
K_K06 Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia: egzamin
Forma zaliczenia wykładu: pytania otwarte pisemne
Metody dydaktyczne: rozwiązywanie kazusów, wykład konwersatoryjny, rozwiązywanie zadań, dyskusje, wykład z prezentacją multimedialną, sporządzanie projektów pism, wykorzystanie e-learningu
Warsztaty:
• Aktywny udział w dyskusjach prowadzonych w czasie zajęć i wyrażanie własnego stanowiska co do poruszanej tematyki;
• Przygotowanie w grupach prezentacji multimedialnej w zakresie przydzielonego tematu wraz z jej przedstawieniem na forum oraz dyskusją. Ocena na podstawie merytorycznego przygotowania treści oraz umiejętności prezentacji.
Wykład:
• Egzamin pisemny z pytaniami otwartymi, w tym pytania związane z załączonym do egzaminu materiałem źródłowym. Ocena na podstawie przydzielonej za poszczególne zadania punktacji.
Skala punktacji:
23 – 20 – bardzo dobry,
20 – 17 – dobry,
17 – 14 – dostateczny,
Poniżej 14 pkt – brak zaliczenia.
Literatura
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):
1. Aleksandrowicz T.R., Analiza informacji w administracji i biznesie, WSHiP, Warszawa 1999.
2. Bex F., Arguments, Stories and Criminal Evidence. A Formal Hybrid Theory, Springer, Dordrecht 2011.
3. Konieczny J. (red.), Analiza informacji w służbach policyjnych i specjalnych, C.H. Beck, Warszawa 2012.
B. Literatura uzupełniająca:
1. Gdak I, Analiza materiału dowodowego w procesie karnym, Instytut Wydawniczy EuroPrawo, Warszawa 2018.
2. Heurer R.J. jr, Psychology of Intelligence Analysis, Center for the Study of Intelligence, Washington 1999.
3. Konieczny J., Wprowadzenie do bezpieczeństwa biznesu, Konsalnet, Warszawa 2004.
4. Tecuci G., Schum D., Marcu D., Boicu M., Intelligence Analysis as Discovery of Evidence, Hypotheses, and Arguments: Connecting the Dots, Cambridge University Press, Cambridge 2016.
5. Tokarz M., Argumentacja, perswazja, manipulacja, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: