Negocjacje prawne 9.5-IV-NP
Celem jest
- zapoznanie studentów z podstawową wiedzą z zakresu komunikacji i technik negocjacyjnych, ze sztuką prowadzenia negocjacji,
– wskazanie studentom na znaczenie relacji interpersonalnych w zawodzie prawniczym, kompetencji komunikacyjnej w dziedzinie prawa,
- przedstawienie studentom wybrane sposoby twórczego rozwiązywania konfliktów oraz sposoby rozpoznawania i obrony przed psychomanipulacjami w negocjacjach,
- ukazanie studentom roli negocjacji w polskim systemie prawnym oraz przedstawienie jej walorów jako czynnika budującego ład społeczny w Polsce
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- student będzie posiadał podstawową wiedzę z zakresu komunikacji i technik negocjacyjnych, sztuki prowadzenia negocjacji,
Umiejętności
- student będzie posiadał umiejętność stosowania technik skutecznej komunikacji i technik negocjacyjnych wykorzystując wszystkie kanały komunikacyjne w negocjacjach,
- student będzie wykazywał się umiejętnością twórczego rozwiązywania konfliktów oraz zdolnością rozpoznawania i obrony przed psychomanipulacjami w negocjacjach i mediacjach,
– student będzie umiał zastosować negocjacje i mediacje w różnych sytuacjach społeczno – prawnych na różnych płaszczyznach życia codziennego,
Kryteria oceniania
• wykład / wykład problemowy
• ćwiczenia warsztatowe: praca w grupach / analiza zdarzeń krytycznych (przypadków) / dyskusja / rozwiązywanie zadań/ gry symulacyjne
Literatura
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
J. Jabłońska-Bońca, Prawnik a sztuka negocjacji i retoryki, Warszawa 2003,
R. Fisher, W. Ury, B. Patron, Dochodząc do Tak. Negocjacje bez poddawania się, Warszawa 1997,
E.M. Cenker, Negocjacje, Poznań 2002.
Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Kraków 2000,
J. Stelmach, B. Brożek, Sztuka negocjacji prawniczych, Warszawa 2011.
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
J. Consedine, Sprawiedliwość naprawcza: przywrócenie ładu społecznego, Warszawa 2004.
B. Literatura uzupełniająca
S. L. Stadniczeńko, Znaczenie komunikacji społecznej dla jurysprudencji. Wybrane zagadnienia, Opole 2008,
A. Pease, Język ciała. Jak czytać myśli ludzi z ich gestów, Kraków 1992,
J. Kamiński, Negocjowanie. Techniki rozwiązywania konfliktów, Warszawa 2003,
W. Głodowski, Komunikowanie interpersonalne, Warszawa 2001,
M. Marcjanik, Grzeczność w komunikacji językowej, Warszawa 2007,
A. Jakubiak – Mirończuk, K. Mirończuk, Negocjacje z partnerami z krajów UE, Warszawa 2003,
M. Bobrowicz, Mediacje gospodarcze – jak mediować i przekonywać, Warszawa 2004,
A. Gójska, V. Huryn, Mediacja w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych, Warszawa 2007,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: