Instrumenty prawne marketingu 9.6-A-IpM
1. Pojęcie marketingu i podstawowe funkcje marketingu. i
2.podstawowe narzędzia marketingowe
3. Marketing w usługach turystycznych
4. Marketing szeptany, brand marketing, Marketing mix, ambient marketing
5. Produkt turystyczny a usługi turystyczne,
6, Usługi na rynki usług turystycznych ulgi hotelarskie, usługi bankietowe, gastonomiczne, timesharing .
7. Promocja na rynku usług turystycznych, podstawowe narzędzia promocyjne
8.instrumenty promocji produktu turystycznego
9.. Innowacyjność u usług turystycznych
przykłady dobrych praktyk
10. Cena- rodzaje cen w marketingu, cena na rynku usług turystycznych
11 Dystrybucja- kanały dystrybucji
12. System informacji turystycznej, - strategia, aktorzy informacji turystycznej, cele i zadania informacji turystycznej
13. Dezinformacja
14. Współpraca jednostek samorządów terytorialnych w budowania systemu informacji turystycznej
15. Rola Polskiej organizacji turystycznej i LOT i ROT w kształtowaniu strategii informacji turystycznej
prawne aspekty reklamy
prawne aspekty ochrony konsumentów usług turystycznych
Rodzaj przedmiotu
monograficzne
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów5
Prawidłowo posługiwać się podstawową terminologią z zakresu marketingu oraz rozumieć miejsce i znaczenie marketingu we współczesnej organizacji
student zna podstawowe instytucje z zakresu marketingu, zna terminologie pojęciową, umie rozpoznać podstawowe instytucje, umie
Zdefiniować rynek odbiorców, przeprowadzić jego segmentację w oparciu o wybrane kryteria
Wybrać docelową grupę nabywców i dostosować do niej pozycjonowanie oferty
Znać różnicę między rynkiem produktów materialnych, usług i potrafić dostosować do działania marketingowe
Opracować strategie produktu, znać zasady zarządzania cenami, oraz podstawowe sposoby dystrybucji
Rozróżniać narzędzia promocji-mix i potrafić dostosować ich wykorzystanie do wybranej grupy nabywców (reklama, promocja sprzedaży, marketing bezpośredni, public relations, sprzedaż osobista)
Znać i potrafić wykorzystywać narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie
Rozumieć znaczenie promocji w turystyce , umie wskazać na podstawowe narzędzia promocyjne i sie nimi posługiwać
Rozumie znaczenie produktu turystycznego, potrafi wskazać produktu na rynku uslug turystycznych
umie wskazać podstawowe usługi na rynku uslug turystycznych
rozumie znaczenie innowacji w turystce, potrafi wskazac przykłady takich innowacji
potrafi wskazać istotę ceny w usługach turystycznych
Kryteria oceniania
metody oceniania:
pisemne kolokwium obejmujące zagadnienia z treści monograficznego wykładu. oraz przygotowane przez studentów prace pisemne
prezentacja multimedialna dla calej grupy
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
S. Malarski: Elementy prawne marketingu, 1999.
J. Kotler: Marketing
J. Perenc:, Marketing usług. wybrane aspekty, Szczecin 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: