Metodologia badań adm.-prawnych 9.6-A-MBA
Student zapozna się z wszystkimi aspektami i etapami badań naukowych, takimi jak: definicja problemu badawczego, formułowanie hipotez, wybór planu badawczego, zbieranie danych, pomiar, analiza danych i wyciągania wniosków. Analizowane będą teorie i paradygmaty badań społecznych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - znajomość metod, technik i narzędzi badawczych, rozróżnienia badań jakościowych oraz ilościowych
Umiejętność zbierania danych, różnymi metodami, konstruowanie kwestionariusza, przetwarzania i analizowanie badań; metodyka pisania prac licencjackich, magisterskich
Kryteria oceniania
wykład i ćwiczenia podczas których student będzie projektował projektował badania naukowe zgodnie z zasadami metodologii badań;
Literatura
E. Babbie, Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008
Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych
Z. Ziembiński, Metodologia nauk prawnych. Przewodnik dla studentów, studium dla pracujących, Poznań 1972
T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: