Organizacja i rozwój sądownictwa w Polsce 9.6-A-OiRS
1. Sądownictwo powszechne u progu odzyskania niepodległości (1917–1918).
2. Sądownictwo powszechne w Polsce międzywojennej (1918–1939).
3. Sądownictwo powszechne w okresie okupacji (1939–1944).
4. Sądownictwo powszechne w pierwszych latach Polski Ludowej (22 lipca 1944 r.–30 czerwca 1949 r.).
5. Sądownictwo powszechne od reformy sądowej 1949/1950 r. do uchwalenia ustawy o Sądzie Najwyższym w 1962 r.
6. Sądy powszechne w Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej po 1962 r.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W03 Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę -formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji.
K_W05 Wykazuje znajomość prawa administracyjnego, cywilnego, karnego i konstytucyjnego w stopniu wymaganym do rozwiązywania problemów administracyjno-prawnych.
K_W07 Zna podstawowe techniki legislacyjne.
Umiejętności:
K_U02 Bierze udział w debacie – przedstawia i ocenia różne opinie i stanowiska oraz potrafi dyskutować o nich.
K_U07 Wykazuje umiejętność poprawnego wnioskowania na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł.
K_U10 Potrafi ustnie zaprezentować wyniki badań własnych.
K_U11 Potrafi uczyć się samodzielnie w sposób ukierunkowany.
Kompetencje społeczne:
K_K01 Student jest świadom konieczności stałego aktualizowania wiedzy, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych z zakresu prawa i nauk pokrewnych.
K_K03 Student potrafi otwarcie wyrażać swoje opinie i przedstawiać priorytety służące realizacji zadań z zakresu administracji i nauk pokrewnych.
K_K04 Student prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z wykonywaniem zawodu.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną
Forma zaliczenia wykładu: obecność na zajęciach + rozmowa na ocenę bardzo dobrą
Metody dydaktyczne: wykład tradycyjny
Wykład:
• Obecność na zajęciach + rozmowa na tematy objęte zakresem przedmiotowym wykładu, według następujących zasad:
1) obecność na wszystkich wykładach + rozmowa na tematy objęte zakresem przedmiotowym wykładu – bardzo dobry (5,0),
2) obecność na wszystkich wykładach – dobry (4,0),
3) 1 nieobecność – dostateczny plus (3,5),
4) 2 nieobecności – dostateczny (3,0),
5) 3 lub więcej nieobecności – brak zaliczenia.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
A. Literatura podstawowa:
Z. Kwiatkowski (red.), System prawa karnego procesowego. Tom V. Sądy i inne organy postępowania karnego. Rozdział I. Polskie sądownictwo powszechne w latach 1917-1988, Warszawa 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: