Prawo zamówień publicznych i przygotowywanie dokumentacji przetargowej 9.7-BO-PZT
WYKŁAD
- rola zamówień publicznych i umiejscowienie norm p.z.p. w systemie prawa
- wpływ prawa UE na p.z.p.
- zasady PZP
- prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego powyżej progów w ogólności
- tryby udzielania zamówień powyżej progów
- tak zwana „elektronizacja postępowania”
- zamówienia klasyczne, sektorowe, w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa, na usługi społeczne i inne szczególne usługi powyżej progów – odmienności co do danej dziedziny i instrumenty szczegółowe w danej dziedzinie
- ochrona prawna w p.z.p. i środki ochrony prawnej
- organy publiczne w dziedzinie p.z.p.
- odwołanie do KIO
- skarga do sądu zamówień publicznych, skarga kasacyjna
- metodyka sporządzania pism i innych dokumentów w p.z.p. powyżej progów, ze szczególnym uwzględnieniem elektronizacji postępowania i publikatora unijnego
- omówienie przykładowych dokumentów
ĆWICZENIA
1. Definicje ustawowe,
2. Pojęcie Zamawiającego i Wykonawcy - przykłady, regulacje omawiające funkcjonowanie poszczególnych grup.
3. Plan postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Zamówienia podprogowe, tj. poniżej kwoty 130.000,- zł analiza regulaminów, system ich tworzenia, oferta w zamówieniach podprogowych.
5. Odpowiedzialność za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania. Komisja przetargowa.
6. Opis przedmiotu zamówienia.
7. Szacowanie wartości przedmiotu zamówienia.
8. Przedmiotowe i podmiotowe środki dowodowe.
9. Podstawy wykluczenia wykonawców w postępowaniu.
10. Kryteria oceny ofert.
11. Postępowania o wartości nieprzekraczającej progów unijnych
12. Tryb podstawowy.
13. Tryb zamówienia z wolnej ręki.
14. Umowy o zamówienie publiczne.
15. Tworzenie i omawianie podstawowych dokumentów związanych z każdym z powyższych zagadnień.
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W05 Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę o normach regulujących zagadnienia związane z pozycją prawną obywateli oraz pracowników administracji publicznej ich postaw i uwarunkowań funkcjonalnych.
Umiejętności:
K_U04 występującym w kontekście działalności podmiotów zaangażowanych w proces kreacji i funkcjonowania idei administracji publicznej oraz dziedzin pokrewnych.
K_U05 Samodzielnie posługuje się orzecznictwem sądowym, literaturą o charakterze dogmatycznym, bazami danych, stadiami praktycznego przypadku.
Kompetencje społeczne:
K_K01 Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, przekonanie o potrzebie ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia.
K_K05 Ma pogłębioną zdolność do dostrzegania i formułowania problemów merytorycznych, etycznych, społecznych związanych z własną i cudzą pracą, poszukiwania optymalnych rozwiązań, zdolność do występowania w imieniu i na rzecz podmiotów publicznych, osób trzecich.
K_K06 Ma zdolność do nadążania za zmianami prawa, aktywnego uczestnictwa w działaniach na rzecz kształtowania i pogłębiania kultury społeczno- prawnej podmiotów publicznych i osób trzecich.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia: egzamin, zaliczenie z oceną
Forma zaliczenia wykładu: ustna, pytania otwarte pisemne, test jednokrotnego wyboru, mieszana
Wedle wyboru osoby studiującej (osób) – prowadzący nie ogranicza wyboru formy zaliczenia / egzaminu. Możliwość wcześniejszego zaliczenia na konsultacjach. Przykładowe formy – test jednokrotnego wyboru, forma ustna / pisemna opisowa, rozwiązanie kazusu. Uwaga – uzyskiwane ocen jest możliwe w formule „open book” – możliwy dostęp do systemu infor-macji prawnej u prowadzącego lub wziętych ze sobą pozycji literatury w czasie uzyskiwania oceny, jednakże podstawowy czas zaliczenia (15 min. na pytanie otwarte, 20 minut na test) powinien być wzięty pod uwagę przez osobę studiującą, która nie powinna tylko polegać na tych pomocach dydaktycznych. W razie kazusu, będzie on sporządzany na piśmie i przedkładany prowadzącemu do analizy.
Forma zaliczenia zajęć praktycznych: ustna, pytania otwarte pisemne, test jednokrotnego wyboru, praca semestralna, test wielokrotnego wyboru, mieszana
Metody dydaktyczne: wykład tradycyjny, rozwiązywanie kazusów, analiza tekstów, symulacje działań, wykład konwersatoryjny, rozwiązywanie zadań, dyskusje, wykład z prezentacją multimedialną, sporządzanie projektów pism, wykorzystanie e-learningu
Mieszane metody dydaktyczne, w szczególności z wykorzystaniem materiałów dodatkowych elektronicznych i prezentacji multimedialnych.
W razie wyboru formy testu – test jednokrotnego wyboru, 30 pytań z 4 propozycjami odpowiedzi, z których tylko jedna jest poprawna. 1 punkt za poprawną odpowiedź Ocena pozytywna od 15 do 18 punktów (3.0), 19-20 – 3.5, 21-24 – 4.0, 25-27 – 4.5, 28-30 - 5.0.
W razie wyboru formy ustnej / pisemnej opisowej – 3 pytania z 3 ocenami cząstkowymi z każdego pytania, pytania w zakresie sylabusu. Ocena ogólna to średnia arytmetyczna ocen cząstkowych, zaokrąglana w górę do pełnej oceny.
W razie wyboru formy kazusu, ocena pod kątem zgodności z prawem powszechnie obowiązującym oraz jakości argumentacji (w szczególności co do użycia orzecznictwa, literatury, prawa Unii itp.). Możliwość dodatkowego omówienia kazusu z prowadzącym, która będzie uwzględniana w ocenie.
Literatura
Osoba studiująca może korzystać z dowolnej literatury, która pozwala na poznanie treści przedmiotu i jest aktualna.
Przykładowe aktualne podręczniki i inne pozycje, z których może ale nie musi korzystać osoba studiująca
• Kidyba / Prawo Handlowe, Beck 2021
• Katner i in. / Prawo Gospodarcze i Handlowe, WK 2020
• Koch i Napierała i in./ Prawo Spółek Handlowych, WK 2021
• Uzupełniająco : aktualne tomy SPH (Beck)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: