Prawo konsumenckie 9.9.P-PwK
1. ROZWÓJ I ZAŁOŻENIA OGÓLNE PRAWA KONSUMENCKIEGO
2. ROLA PRAWA UNII EUROPEJSKIEJ W OCHRONIE KONSUMENTÓW
3. ŹRÓDŁA PRAWA KONSUMENCKIEGO
4. INSTYTUCJONALNA OCHRONA KONSUMENTÓW
5. CECHY CHARAKTERYSTYCZMNE UMÓW Z UDZIAŁEM KONSUMENTÓW
6. OCHRONA PRZEDKONTRAKTOWA
7. ROLA OBOWIĄZKU INFORMACYJNEGO
8. KLAUZULE ABUZWYWNE
9. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRODUKT NIEBEZPIECZNY
10. UMOWY ZAWIERANE NA ODLEGŁOŚĆ LUB POZA SIEDZIBĄ PRZEDSIĘBIORSTWA.
11. OCHRONA KREDYTOBIORCÓW, PODRÓŻNYCH, NAJEMCÓW, NABYWCÓW LOKALI, ITP.
12. ZAKAZ PRAKTYK NARUSZAJĄCYCH INTERESY KONSUMENTÓW
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W01 Student zna podstawowe pojęcia prawne, budowę, hierarchię i dekodowanie norm prawnych.
K_W04 Student zna zasady rozumowania prawniczego i logiki prawniczej.
K_W05 Student zna różne rodzaje wykładni, posiada podstawową wiedzę, w stopniu koniecznym dla prawnika, w zakresie ekonomii, politologii, filozofii i socjologii.
K_W08 Student objaśnia reguły tworzenia i stosowania prawa.
Umiejętności:
K_U01 Student posiada umiejętność prawidłowego ustalania stanu faktycznego, dokonywania pogłębionej wykładni przepisów i subsumpcji, jak i złożonego wyszukiwania, analizy, oceny, selekcji, interpretacji informacji, zasad, źródeł wiedzy pozyskanych w trakcie procesu kształcenia.
K_U04 Student samodzielnie posługuje się orzecznictwem sądowym, literaturą o charakterze dogmatycznym, bazami danych, studiami praktycznego przypadku.
K_U05 Student rozwiązuje złożone problemy (kazusy) wymagające zastosowania poszerzonej wiedzy specjalistycznej i interdyscyplinarnej.
K_U07 Student ustala stan faktyczny, dokonuje wykładni przepisów i ich subsumpcji
K_U09 Student formułuje postulaty rozwiązań prawnych de lege lata i de lege ferenda.
K_U10 Student potrafi samodzielnie uczyć się w sposób ukierunkowany.
K_U11 Student posiada umiejętności językowe w zakresie nauk prawnych dla poziomu B2+.
Kompetencje społeczne:
K_K01 Student jest świadom konieczności stałego aktualizowania wiedzy, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych z zakresu prawa i nauk pokrewnych.
K_K02 Student potrafi współpracować w grupie, pełniąc w niej różne role.
K_K03 Student potrafi otwarcie wyrażać swoje opinie i przedstawiać priorytety służące realizacji zadań z zakresu prawa i nauk pokrewnych.
K_K04 Student prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z wykonywaniem zawodu.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną
Forma zaliczenia wykładu: test jednokrotnego wyboru
Forma zaliczenia zajęć praktycznych: test jednokrotnego wyboru
Metody dydaktyczne: rozwiązywanie kazusów, wykład konwersatoryjny, rozwiązywanie zadań, dyskusje, wykład z prezentacją multimedialną, wykorzystanie e-learningu
UMIEJĘTNOŚĆ ROZWIĄZYWANIA PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW PRAWNYCH Z ZAKRESU PRAWA OCHRONY KONSUMENTÓW
Literatura
KOMENTARZE DO KODEKSU CYWILNEGO, USTAW SZCZEGÓŁOWYCH.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: