Arkusze kalkulacyjne w praktyce biurowej 9.A.D3.5.AKwPB
Praca z arkuszem kalkulacyjnym (np. Microsoft Excel), w tym elementy analizy danych i ich prezentacji, automatyzacja pracy z arkuszem. Wykonywanie funkcji matematycznych i logicznych, wprowadzanie formuł, tworzenie wykresów graficznych. Wykonywanie prostych tabel i wykresów przestawnych. Prezentacja wyników analiz w formie prostych pulpitów menadżerskich
Nakład pracy studenta
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W03 Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę - formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji.
Umiejętności:
K_U04 Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie.
K_U06 Potrafi dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT).
K_U11 Potrafi uczyć się samodzielnie w sposób ukierunkowany.
Kompetencje społeczne:
K_K01 Jest świadom konieczności stałego aktualizowania wiedzy, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych z zakresu prawa, administracji i nauk pokrewnych.
K_K05 Student przestrzega zasad bezpieczeństwa pracy własnej i innych oraz szanuje powierzony mu sprzęt i umie postępować w stanach zagrożenia.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną
Forma zaliczenia zajęć praktycznych: praca semestralna
Metody dydaktyczne: symulacje działań, rozwiązywanie zadań, dyskusje
Studenci samodzielnie wybierają źródło danych (np. dane statystyczne GUS, kursy walut, itp.), które następnie formatują i tworzą prosty pulpit menadżerski (ang. dashborad).
Lp. Kryterium oceny, pkt
1. Dynamika rozwiązania 2
2. Ogólna czytelność/estetyka dashboardu 2
3. Utworzenie odpowiednio sformatowanej tabeli z danymi i nagłówkami 1
4. Użycie funkcji warunkowej (np. suma.jeżeli, średnia.jeżeli, jeżeli, itp.) 1
5. Użycie opcji sprawdzania poprawności danych (np. listy rozwijanej) 1
6. Wykonanie wykresu z odpowiednimi opisami (min. 2 różne wykresy, np. słupkowy, kołowy) 2
7. Wykorzystanie formatowania warunkowego (min. do 2 kryteriów) 1
8. Wykorzystanie formuł i funkcji arkusza dotyczących tekstu (np.. złączenie, podstawienei, itp) 1
9. Wykorzystanie tabeli przestawnej (min. 2 różne tabele) 2
10. Wykorzystanie wykresu przestawnego (min. 1 wykres przestawny) 1
11. Zbudowanie formuł wykorzystujących adresowanie bezwzględne $ (min. 2 różne) 1
12. Zbudowanie prostych formuł obliczeniowych (min. 3) 1
13. Zbudownaie formuł wykorzystujących zagnieżdżenie innych formuł (min. 2 różne) 1
SUMA: 17
----- SKALA OCEN ----------
50% 8,5 3,00
60% 10,2 3,50
70% 11,9 4,00
80% 13,6 4,50
90% 15,3 5,00
Literatura
1. Kopeć, Adam, and Ringier Axel Springer Polska. Wydawca. Excel: 50 Najważniejszych Funkcji. Warszawa: Ringier Axel Springer Polska, 2019. Print. Komputer Świat. Biblioteczka Nr 2/2019.
2. Winston, Wayne L., and Janusz. Machowski. Microsoft Excel 2010: Analiza I Modelowanie Danych Biznesowych. Warszawa: APN Promise, 2011. Print.
3. Middleton, Michael R.., and Ewa. Hadała-Mikołajczuk. Microsoft Excel w Analizie Danych. Warszawa: "RM", 2004. Print.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: