Protokół dyplomatyczny 9.A.Z3.6.PDyp
Geneza i rozwój historyczny prawa dyplomatycznego i konsularnego. Znaczenie Kongresu Wiedeńskiego. Powstanie protokołu dyplomatycznego. Zasada precedencji: powstanie i zastosowanie. Pojęcie szerokie i wąskie protokołu dyplomatycznego. Źródła prawa. Precedencja formalna na szczeblu krajowym, wojewódzkim i lokalnym. Reguły zastosowania protokołu dyplomatycznego i zasad precedencji w sytuacjach formalnych i nieformalnych (korespondencja, telefon, rozsadzenie przy stole i w samochodzie, zaproszenia na imprezy, ubiór)
Nakład pracy studenta
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W03 Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę -formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji.
K_W05 Wykazuje znajomość prawa administracyjnego, cywilnego, karnego i konstytucyjnego w stopniu wymaganym do rozwiązywania problemów administracyjno-prawnych.
K_W06 Zna i rozumie podstawowe zasady funkcjonowania administracji publicznej.
K_W08 Objaśnia reguły zarządzania i administrowania.
Umiejętności:
K_U01 Ustala stan faktyczny, dokonuje wykładni przepisów.
K_U03 Potrafi planować i organizować pracę - indywidualną oraz w zespole.
K_U11 Potrafi uczyć się samodzielnie w sposób ukierunkowany.
Kompetencje społeczne:
K_K01 Student jest świadom konieczności stałego aktualizowania wiedzy, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych z zakresu prawa i nauk pokrewnych.
K_K04 Student prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z wykonywaniem zawodu.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną
Forma zaliczenia wykładu: mieszana
Forma zaliczenia zajęć praktycznych: mieszana
Metody dydaktyczne: analiza tekstów, symulacje działań, wykład konwersatoryjny, rozwiązywanie zadań, dyskusje, wykład z prezentacją multimedialną, sporządzanie projektów pism
1) na podstawie obecności i aktywności na zajęciach
lub
2) na podstawie testu zaliczeniowego
• a) dla osób nie spełniających wymagań nt. obecności
• b) na wyższy stopień
Ad 1)Zaliczenie na podstawie obecności i aktywności na zajęciach:
• obecność:
- nieobecność na maks 1 zajęciach = ocena dobra
- nieobecność na 2 zajęciach = ocena dostateczna
• aktywności na zajęciach – uznaniowo ocena podwyższona o pól stopnia
• posiadanie notatek z wszystkich zajęć
2)Zaliczenie na podstawie testu
• Test
o 3 pytania zamknięte (punktacja 0-1) – max 3 punkty
o 3 pytania otwarte (punktacja 0-6) – max 18 punktow
• Punktacja pytań otwartych
o Zawartość merytoryczna: 0-4 punkty
o Subiektywna ocena zrozumienia tematyki i precyzji sformułowań: 0-2 punkty
• Ocena
o 11-12 pkt: dostateczny
o 11-12 pkt: dostateczny
o 13-14 pkt: dostateczny plus
o 15-16 pkt : dobry
o 17-18 pkt: dobry plus
o 19-21 pkt : bardzo dobry
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: