Prawo oświatowe 9.AII.Z2.1.MS.PO
1.Zagadnienia ogólne
2.Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki
3.Zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi
4.Społeczne organy w systemie oświaty
5.Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych
6.Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, szkół i placówek
7. Kształcenie osób przybywających z zagranicy
8. Szkoły i placówki niepubliczne
9. Placówki doskonalenia nauczycieli
10. Wybrane zagadnienia z Karty Nauczyciela
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W05 Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę o normach regulujących zagadnienia związane z pozycją prawną obywateli oraz pracowników administracji publicznej ich postaw i uwarunkowań funkcjonalnych.
K_W07 Ma pogłębioną znajomość zagadnień związanych z instytucjami i organami administracji publicznej oraz rozumie współzależności zachodzące między nimi, stosowane procedury, techniki, systemy operacyjne, ma poszerzoną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju.
K_W09 Zna szczegółową budowę i podstawy funkcjonowania aparatu administracyjnego w różnych obszarach.
Umiejętności:
K_U01 Posiada umiejętność prawidłowego ustalania stanu faktycznego, dokonywania pogłębionej wykładni przepisów i subsumcji, jak i złożonego wyszukiwania, analizy, oceny, selekcji, interpretacji informacji, zasad, źródeł wiedzy pozyskanych w trakcie procesu kształcenia.
K_U03 Posiada umiejętność złożonego, praktycznego wykorzystywania nabytej wiedzy w celu dokonania pogłębionej analizy motywów, zachowań, działań, formułowania hipotez oraz zapobiegania zjawiskom i zdarzeniom występującym w kontekście działalności podmiotów zaangażowanych w proces kreacji i funkcjonowania idei administracji publicznej oraz dziedzin pokrewnych
K_U11 Potrafi kreować sposoby i metody samodzielnego uczenia się.
Kompetencje społeczne:
K_K01 Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, przekonanie o potrzebie ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia.
K_K05 Ma pogłębioną zdolność do dostrzegania i formułowania problemów merytorycznych, etycznych, społecznych związanych z własną i cudzą pracą, poszukiwania optymalnych rozwiązań, zdolność do występowania w imieniu i na rzecz podmiotów publicznych, osób trzecich.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną
Forma zaliczenia wykładu: test jednokrotnego wyboru
Forma zaliczenia zajęć praktycznych:
Metody dydaktyczne: rozwiązywanie kazusów, analiza tekstów, rozwiązywanie zadań, dyskusje, wykład z prezentacją multimedialną
OBECNOŚĆ
Obowiązkowa
AKTYWNOŚĆ
Obowiązkowa
FORMA ZALICZENIA
Wykład
Test składający się z 20 pytań jednokrotnego wyboru
Warsztaty
Prezentacja multimedialna z referatem podczas zajęć oraz kazus, każde po maksymalnie 5 punktów, łącznie maksymalnie 10 punktów.
Uzyskanie oceny pozytywnej wymaga uzyskania powyżej 50% przewidzianych punktów:
powyżej 90% -100% możliwych punktów ocena bardzo dobra
powyżej 80% - 90% możliwych punktów ocena dobry plus
powyżej 70% - 80% możliwych punktów ocena dobra
powyżej 60% - 70% dostateczny plus
powyżej 50% - 60% możliwych punktów ocena dostateczna
Literatura
Literatura podstawowa:
Pilich Mateusz (red.), Prawo oświatowe. Komentarz, wyd. II, Warszawa 2021
Literaura uzupełniająca:
Balicki Adam, Pyter Magdalena, Prawo oświatowe. Komentarz, Warszawa 2017
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: