Diagnoza resocjalizacyjna 9.BWII.D2.2.SK.DR
kształcenia jest ukazanie istoty i zakresu problematyki dotyczącej resocjalizacji, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu prawnego. W ramach zajęć zostanie zaprezentowany zakres znaczeniowy pojęcia „resocjalizacja”, stanowiąc fundament do dokonania szczegółowej analizy w tym przedmiocie z uwzględnieniem właściwych przepisów prawnych. Student pozna teoretyczne i praktyczne aspekty przedmiotowej problematyki. W ramach zajęć dokonana zostanie szczegółowa wykładnia regulacji dotyczących kształcenia podmiotów niedostosowanych i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Zakres tematów:
1. Regulacje dotyczące kształcenia podmiotów niedostosowanych i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
2. Diagnoza resocjalizacyjna – podstawy teoretyczne i problemy praktyczne.
Nakład pracy studenta
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. W_PP1 Ogólne założenia teoretyczne w zakresie diagnozy w resocjalizacji (K_W01)
2. W_PP2 Metody i techniki stosowane w diagnozie resocjalizacyjnej (K_W07)
Umiejętności: student potrafi
3. U_PP1 Opisać przebieg i schemat diagnozy resocjalizacyjnej (K_U01)
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
4. K_PP1 Wykorzystywania narzędzi służących do oceny zaburzeń w zachowaniu i niedostosowaniu społecznym osób
objętych diagnozą (K_K02)
Kryteria oceniania
Formy zajęć, sposób ich realizacji i przypisana im liczba godzin:
A. Formy zajęć
wykład/ ćwiczenia
B. Tryb realizacji
w sali dydaktycznej
C. Liczba godzin
15h / 20h
D. Sposób zaliczenia
zaliczenie z oceną
Metody dydaktyczne:
Wykład tradycyjny,
rozwiązywanie zadań,
dyskusja.
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Obecność na wykładach (efekty 1,2);
Przedłożenie pisemnej pracy semestralnej (efekty 3,4).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie obecności na zajęciach (20%) i pracy zaliczeniowej (80%).
Ocena końcowa:
Literatura
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć:
1. E. Wysocka: Diagnoza w resocjalizacji, Warszawa 2008.
2. E. Wysocka: Diagnoza pozytywna w resocjalizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2015.
3. A. Chudnicki: Diagnoza funkcjonalna w resocjalizacji, Lubelski Rocznik Pedagogiczny. T. XXXVIII, z. 2 – 2019 r.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: