Korespondencja handlowa w języku (język biznesu I) 9.OB.D3.5.KHwJ
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z rodzajami i formami listów handlowych (prostych i złożonych) oraz pokazanie zastosowania w sytuacjach komunikacyjnych w odniesieniu do autentycznych realiów i sytuacji. Student nabywa praktycznych umiejętności w zakresie prowadzenia korespondencji służbowej i handlowej w wybranym języku.
Zakres tematyczny:
1. Podstawowe zasady korespondencji handlowej (forma, elementy pisma, rodzaje pism i układ graficzny),
2. Umowy związane z założeniem firmy,
3. Umowy i dokumenty związane z prowadzaniem działalności gospodarczej,
4. Dokumenty i pisma handlowe,
5. Umowy i pisma związane z zatrudnieniem,
6. Korespondencja handlowa w języku obcym.
Efekty kształcenia
Wiedza (W)
1. Ma podstawową wiedzę ogólną z zakresu dyscyplin naukowych (prawo, administracja, ekonomia) tworzących podstawy teoretyczne funkcjonowania otoczenia biznesowego (K_W02);
2. Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę - formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji (K_W03);
3. Zna i rozumie podstawowe zasady funkcjonowania sektora prywatnego (K_W06);
4. Zna podstawowe zasady prowadzenia działalności gospodarczej (K_W07).
Umiejętności (U)
1. Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 (K_U05);
2. Posiada umiejętności językowe w zakresie nauk prawnych określone dla poziomu B2 (K_U12).
Kompetencje społeczne (K)
1. Potrafi współpracować w grupie, pełniąc w niej różne role (K_K02);
2. Potrafi otwarcie wyrażać swoje opinie i przedstawiać priorytety służące realizacji zadań z zakresu prawa, administracji i nauk pokrewnych (K_K03);
3. Prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z wykonywaniem zawodu (K_K04);
4. Przestrzega zasady bezpieczeństwa pracy własnej i innych oraz szanuje powierzony mu sprzęt, umie postępować w stanach zagrożenia (K_K05).
Kryteria oceniania
Projekt obejmujący tematykę omawianą i realizowaną na warsztatach. Pod uwagę brana jest także aktywność studenta na zajęciach.
Literatura
Halina Füchsel, Korespondencja w firmie, Warszawa 2013, Wydawnictwo Poltext,
Iwona Kienzler, Pisma i umowy w firmie, Warszawa 2013, Wydawnictwo C.H. Beck.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: