Negocjacje prawne 9.OB.Z3.2.NP
Podstawowe zagadnienia związane z negocjacjami, komunikacją interpersonalną
Znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej w negocjacjach
Kompetencje komunikacyjne i negocjacyjne prawnika, urzędnika
Fazy, rodzaje i style negocjacji
Taktyki i techniki negocjacyjne
Kanały komunikacyjne w negocjacjach
Sytuacje konfliktowe w negocjacjach
Instytucja mediacji
Charakterystyka dobrego negocjatora
Wybrane aspekty negocjacji międzynarodowych
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W03 Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę - formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji.
K_W04 Zna podstawowe ekonomiczne i gospodarcze, prawne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działań związanych z działaniem administracji publicznej, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego.
K_W06 Zna i rozumie podstawowe zasady funkcjonowania sektora prywatnego.
Umiejętności:
K_U02 Bierze udział w debacie - przedstawia i ocenia różne opinie i stanowiska oraz potrafi dyskutować o nich.
K_U03 Potrafi planować i organizować pracę - indywidualną oraz w zespole.
K_U04 Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie.
K_U06 Potrafi dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno--komunikacyjne (ICT).
K_U07 Wykazuje umiejętność poprawnego wnioskowania na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł.
Kompetencje społeczne:
K_K01 Jest świadom konieczności stałego aktualizowania wiedzy, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych z zakresu prawa, administracji i nauk pokrewnych.
K_K04 Prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z wykonywaniem zawodu.
K_K06 Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną
Forma zaliczenia zajęć praktycznych: test jednokrotnego wyboru
Metody dydaktyczne: symulacje działań, wykład z prezentacją multimedialną
Test jednokrotnego wyboru, uzyskanie oceny pozytywnej wymaga uzyskania 50% przewidzianych punktów.
100% - 90% możliwych punktów ocena bardzo dobra
90% - 80% możliwych punktów ocena dobry plus
66% - 80% możliwych punktów ocena dobra
60%- 65% dostateczny plus
50%- 60% możliwych punktów ocena dostateczny
Literatura
E. M. Cenker, Negocjacje jako forma komunikacji interpersonalnej, Poznań 2011
J. Stelnach, B. Brożek, Sztuka negocjacji prawniczych, Warszawa 2011
E. M. Cenker, Negocjacje, Poznań 2002
J. Jabłońska-Bońca, Prawnik a sztuka negocjacji i retoryki, Warszawa 2002
R. Fisher, W. Ury, B. Patron, Dochodząc do tak. Negocjacje bez poddawania się, Warszawa 1997
E. Gmurzyńska, R. Morek, (red.) Mediacje. Teoria i praktyka, Warszawa 2018
Akty prawne zw. z mediacjami
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: