Moot Court - sprawy karne - moduł umiejętności prawniczych 9.PR.D5.8.MUP.MC.K
1. Uczestnicy procesu i ich role.
2. Omówienie zasad procesowych.
3. Przedstawienie praktycznych wskazówek, wynikających z funkcjonowania
sądownictwa.
4. Metodyka pracy na aktach sądowych.
5. Metodologia przeprowadzania symulacji postępowań sądowych w klinikach
prawa.
6. Udział w rozprawie sądowej w charakterze publiczności.
7. Aktywny udział w symulacjach rozpraw sądowych.
8. Omówienie studenckich turniejów Moot Court
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W04 Student zna zasady rozumowania prawniczego i logiki prawniczej.
K_W08 Student objaśnia reguły tworzenia i stosowania prawa.
Umiejętności:
K_U04 Student samodzielnie posługuje się orzecznictwem sądowym, literaturą o charakterze dogmatycznym, bazami danych, studiami praktycznego przypadku
K_U06 Student posiada umiejętność formułowania spójnych, logicznych, merytorycznych wypowiedzi w mowie i
piśmie dotyczących zagadnień z dziedziny administracji publicznej z wykorzystaniem rozbudowanej wiedzy
teoretyczno-praktycznej również w powiązaniu i odniesieniu do innych dyscyplin naukowych.
K_U07 Student ustala stan faktyczny, dokonuje wykładni przepisów i ich subsumpcji
K_U09 Student formułuje postulaty rozwiązań prawnych de lege lata i de lege ferenda
Kompetencje społeczne:
K_K01 Student jest świadom konieczności stałego aktualizowania wiedzy, podnoszenia kompetencji zawodowych
i osobistych z zakresu prawa i nauk pokrewnych.
K_K03 Student potrafi otwarcie wyrażać swoje opinie i przedstawiać priorytety służące realizacji zadań z zakresu
prawa i nauk pokrewnych.
K_K04 Student prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z wykonywaniem zawodu.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną
Forma zaliczenia zajęć praktycznych: praca semestralna
Metody dydaktyczne: symulacje działań, gamifikacja
Studenci uczestniczą w symulacjach rozpraw karnych lub jej fragmentów, pełniąc
różne role procesowe. Ocenie podlega aktywność każdego uczestnika zajęć, według
kryteriów szczegółowych podanych przez prowadzącego zajęcia.
Kryteria oceniania:
5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błę-
dów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne
4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami
4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy
3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze zna-
czącymi błędami
3 - dostateczny – spełnienie minimalnych kryteriów
2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału,
nie spełnia minimalnych kryteriów
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Namysłowska-Gabrysiak B. (red.), Studencka Poradnia Prawa: Podręcznik dla opiekunów, Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych, Warszawa 2009.
2. Wybrane akty prawne w zależności od kazusu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: