Mity i religie w grach KZ-H-01-07-000009
Celem przedmiotu jest przedstawienie elementów historycznych i mitycznych występujących w medium gier, szczególnie w ich ikonosferze. Omówienie istoty mitosfery funkcjonującej w grach wideo i innych, jej najważniejszych elementów wraz z ich kulturową genezą, jako jednej z kluczowych części składowych współczesnej kultury medialnej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
WK: zna definicje gry jako zjawiska społecznego oraz jej elementów;
WG: ma podstawową wiedzę na temat społecznych funkcji gier;
WG: ma podstawową wiedzę na temat kulturotwórczej roli gier, w przeszłości i współcześnie;
Umiejętności:
UK: rozumie potrzebę badania gier jako elementu kultury, szczególnie w XXI w.;
Kompetencje społeczne:
KK: rozumie znaczenie doboru i formy przekazywania treści społecznie doniosłych w grach jako nowym medium;
Kryteria oceniania
Udział w dyskusji na temat roli i formy historii i mitu w grach, a także zagadnień teoretycznych związanych z analizą ikonosfery gier jako części kultury obrazu charakterystycznej dla społeczeństwa XXI w (50%). Samodzielne przygotowanie teoretycznego omówienia wybranego zagadnienia w formie projektu pisemnego lub multimedialnego (50%).
Literatura
Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, red. K. Wolny-Zmorzyński, Warszawa 2013. M. Eliade, Obrazy i symbole. Szkice o symbolizmie magiczno-religijnym, Warszawa 1998; Olbrzym w cieniu. Gry wideo w kulturze audiowizualnej, red. A. Pitrus, Kraków 2012; Estetyka wirtualności, red. M. Ostrowicki, Kraków 2005; Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. II, red. A. Surdyk, J. Szeja, Poznań 2007; L. Manovich, Język nowych mediów, Warszawa 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: