Piszemy własną stronę www, czyli content marketing w praktyce KZ-H-01-07-000025
Uczestnicy zajęć, po ich zakończeniu, będą w stanie samodzielnie pisać teksty na firmowych witrynach internetowych. Uzyskana podczas zajęć wiedza wpisuje się w oczekiwane dziś na rynku pracy kompetencje kreatywne i cyfrowe; pozwala na nabycie lub rozwinięcie umiejętności typowo humanistycznych/filologicznych; stanowi podstawę do dalszego rozwoju zawodowego (dla osób chcących stać się specjalistami w dziedzinie marketingu i copywritingu) lub biznesowego (w przypadku studentów myślących o założeniu własnej firmy).
Zakres tematyczny:
1. Zaznajomienie z podstawowymi pojęciami z zakresu kultury języka, języka biznesu (ze szczególnym naciskiem na dziedzinę content marketingu), dyskursu internetowego (przykładowe zagadnienia: tekst a gatunek internetowy, specyfika języka w intrenecie).
2. Zaprezentowanie możliwości wykorzystania darmowego narzędzia do tworzenia stron internetowych Portfoliobox i zaprojektowanie modelowej działalności biznesowej na potrzeby stworzenia strony www.
3. Część praktyczna, pisanie treści na poszczególnych zakładkach: Strona Głowna, O firmie, Oferta, Kontakt.
4. Analiza stworzonych treści, z odwołaniem się do wiedzy teoretycznej.
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student zna i rozumie:
1. środki językowe i pozajęzykowe wykorzystywane w tworzeniu tekstów sprzedażowych i wizerunkowych na potrzeby stron internetowych, potrafi je nazwać opierając się na terminologii z zakresu językoznawstwa w tym retoryki (k_W01)
Umiejętności:
Student potrafi:
k_U07
planować i organizować pracę indywidualną w zakresie samodzielnego tworzenia treści na potrzeby strony internetowej
k_U03
• potrafi rozpoznać zjawiska językowe oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod językoznawczych
Kompetencje społeczne:
Student jest gotów do:
• jest gotów do kompetentnego, odpowiedzialnego i etycznego funkcjonowania w obszarze określonym przez moduł wybieralny (k_K04)
Kryteria oceniania
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu:
Zaliczenie z oceną, zgodnie z kryteriami oceniania
50% obecność
50% projekt końcowy
Literatura
• Markowski A., Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne, Warszawa 2005.
• Miłkowski G., Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw. Wydawnictwo OnePress
• Stopka T., Content marketing. Dotrzyj, zainteresuj, zatrzymaj. Sztuka pozyskiwania klientów za pomocą treści. 2017.
• Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) Copywriting & Webwriting. Wydawnictwo OnePress
• Jabłoński A., Zrozumieć marketing. Wydawnictwo OnePress
• Wrycza-Bekier J., Magia słów Jak pisać teksty które porwą tłumy. Wydawnictwo Helion
• Wrycza-Bekier J., Webwriting Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydawnictwo Helion
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: