Historia w grach planszowych, bitewnych i karcianych KZ-H-02-01-000004
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć,
wykład / wykład problemowy / wykład konwersatoryjny / wykład z prezentacją multimedialną
Treści programowe
Krótka historia gier bitewnych, planszowych i karcianych.
De Bellis Antiquitatis
Morskie gry bitewne
Lotnicze gry bitewne
Gra o Tron-najlepsza gra planszowa w historii.
Mordheim
Warhammer Ancient Battles
Warhammer Fantasy Battle
The Lord of the Rings
Ogniem i Mieczem oraz Anno Domini 1666, jako polski głos w środowisku, czyli o tym jak zrobić wiarygodną bitewną grę historyczną.
Bolt Action- II wojna w miniaturze.
Magic The Gathering i jego wariacje a historia.
Planszowy X-wing jako przykład futurystycznych wariacji systemów bitewnych.
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: K_W01 Ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk historycznych oraz ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej. P6S_WG; K_W02 Posiada pogłębioną wiedzę z zakresu historii Polski i powszechnej. P6S_WG; K_W05 Posiada ogólną wiedzę o wybranych okresach przeszłości człowieka. P6S_WG
Umiejętności: K_U01 Potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować, oceniać oraz użytkować informacje i dane z wykorzystaniem różnych źródeł i metod. P6S_UW; K_U04 Posiada umiejętność argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski.P6S_UW/UK; K_U08 Potrafi dokonać krytycznej analizy różnego rodzaju obszarów wiedzy i informacji oraz ocenić ich rolę społeczną i kulturową. P6S_UW
Kompetencje: K_K02 Rozumie konieczność i odczuwa potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju kulturalnego. P6S_KO; K_K04 Jest świadomy znaczenia nauk humanistycznych, a szczególnie historii dla utrzymania i rozwoju więzi społecznych na różnych poziomach. P6S_KK
K_K07 Docenia i szanuje tradycję i dziedzictwo kulturowe ludzkości i ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego Europy, Polski i swojego regionu. P6S_KO
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu
Obecność na zajęciach (z prawem do jednej nieobecności, niewymagającej odrobienia), aktywność na zajęciach, przygotowanie prezentacji w formacie Power Point, lub innym pokrewnym, na max. 50 slajdów, min. 25.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Wykaz literatury:
M. Böhm, Normanowie, wikingowie a ich przedstawienia w świecie gier komputerowych (na wybranych przykładach), w: Irydion : literatura, teatr, kultura, vol. 4, nr 1, 2018, s. 123-134.
Mordheim-Rulebook. Nottingham 2002.
Warhammer Ancient Battle-corerulebook, Nottingham 1998.
Warhammer Fantasy Battle-rulebook, Nottingham 2010.
Ogniem i Mieczem, gra bitewna, Warszawa 2014.
Man O' War. Raging Sea Battles in the World of Warhammer, Games Workshop 1993.
The Unofficial Guide to DBA.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: