Hiszpania jakiej nie znacie, czyli dlaczego warto pojechać do Encartaciones i Calaceite KZ-H-SJ-00-000027
Miejsca wyjątkowe, lecz mało znane lub nie znane z podziałem na regiony autonomiczne Hiszpanii:
1. Andaluzja (Andalucía)
2. Aragonia (Aragón)
3. Asturia (Asturias)
4. Baleary (Islas Baleares, kat. Illes Balears)
5. Estremadura (Extremadura)
6. Galicja (Galicia, gal. Galicia)
7. Kantabria (Cantabria)
8. Kastylia-La Mancha (Castilla La Mancha)
9. Kastylia i León (Castilla y León)
10. Katalonia (Cataluña, kat. Catalunya, oksyt. Catalonha)
11. Kraj Basków (País Vasco, bask. Euskadi)
12. La Rioja (La Rioja)
13. Madryt (Madrid)
14. Murcja (Murcia)
15. Nawarra (Navarra, bask. Nafarroa)
16. Walencja (Valencia, kat. València)
17. Wyspy Kanaryjskie (Islas Canarias)
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
1. Student ma podstawową wiedzę o miejscu oraz znaczeniu nauk humanistycznych i
społecznych w systemie nauk, także ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej; zna
podstawową terminologię nauk humanistycznych i społecznych (K_W01, K_W02).
2. Student ma podstawową wiedzę obejmującą terminologię teorie oraz metodologię z
zakresu wiedzy o ważnych dla historii kobietach, potrafi wyciągnąć wnioski w zakresie
uwarunkowań społeczno-historycznych.( K_W03, K_W04)
3. Student ma ma podstawową wiedzę o zróżnicowaniu kulturowym świata oraz
warunkach życia kobiet w różnych epokach . (K_W08)
Umiejętności
Po zakończonym kursie student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i
użytkować treści z zakresu nauk humanistycznych i społecznych, korzystając przy tym z
różnych źródeł informacji (w języku rodzimym i obcym) oraz nowoczesnych technologii
(ICT); posiada elementarne umiejętności z zakresu dyscyplin humanistycznych
i społecznych, obejmujące analizę procesów i zjawisk społecznych (kulturowych,
politycznych, prawnych, gospodarczych), dobór metod i narzędzi badawczych; umie
samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, rozwiązywać konkretne
problemy i proponować odpowiednie rozstrzygnięcia, kierując się wskazów-kami opiekuna
naukowego (K_U01, K_U02, K_U04).
Kompetencje społeczne (postawy)
W wyniku przeprowadzonych zajęć
1. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę
ciągłego dokształcania się zawodowego i indywidualnego rozwoju, dokonuje samooceny
własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i
kształcenia , jest świadomy wkładu kobiet w szeroko rozumianą historię oraz rozwój
społeczno-polityczny Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej, (K_K01)
2. Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, zarówno indywidualnych,
jak i zespołowych; wykazuje aktywność w grupie(K_K02).
3. Student jest przygotowany do działania w organizacjach oraz instytucjach społecznych
i kulturalnych, uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych jego form. (K_K07)
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia
zaliczenie z oceną
B. Formy zaliczenia
zaliczenie testu końcowego
C. Podstawowe kryteria
– obecność i aktywność na zajęciach
– przygotowanie prezentacj
Literatura
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć :
A.1. wykorzystywana podczas zajęć:
Joaquin Araujo, Paisajes De España, LUNWERG, 2010
B. Jurado, Juan Manuel, Paisajes rurales de España, Ministerio de Agricultura, Pesca y
Alimentación, 2007
Materiały pochodzące z różnych źródeł, w tym Internetu.
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta:
Materiały pochodzące z różnych źródeł, w tym Internetu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: