History in board and computer games - on selected examples KZ-JO-H-02-01-000006
Treści programowe
1. A brief history of computer and board games of the strategic and role playing genre.
2. Dungeons and Dragons as an example of the world of the Middle Ages.
3.Sid Meier's Civilization.
4. Miniature Wargaming - history as a hobby and a way of life.
5. Games from Star Wars Universe.
6. How to create a empire-Games Workshop and his games.
7. Magic The Gathering - its variations and history.
8. Bolt Action - World War II in miniature.
9. The Witcher series.
10. Total War series from Sega
11. Assasin Creed
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: K_W01 Ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk historycznych oraz ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej. P6S_WG; K_W02 Posiada pogłębioną wiedzę z zakresu historii Polski i powszechnej. P6S_WG; K_W05 Posiada ogólną wiedzę o wybranych okresach przeszłości człowieka. P6S_WG
Umiejętności: K_U01 Potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować, oceniać oraz użytkować informacje i dane z wykorzystaniem różnych źródeł i metod. P6S_UW; K_U04 Posiada umiejętność argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski.P6S_UW/UK; K_U08 Potrafi dokonać krytycznej analizy różnego rodzaju obszarów wiedzy i informacji oraz ocenić ich rolę społeczną i kulturową. P6S_UW
Kompetencje: K_K02 Rozumie konieczność i odczuwa potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju kulturalnego. P6S_KO; K_K04 Jest świadomy znaczenia nauk humanistycznych, a szczególnie historii dla utrzymania i rozwoju więzi społecznych na różnych poziomach. P6S_KK
K_K07 Docenia i szanuje tradycję i dziedzictwo kulturowe ludzkości i ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego Europy, Polski i swojego regionu. P6S_KO
Kryteria oceniania
wykład / wykład problemowy / wykład konwersatoryjny / wykład z prezentacją multimedialną
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu
Obecność na zajęciach (z prawem do jednej nieobecności, niewymagającej odrobienia), przygotowanie prezentacji w formacie Power Point, lub innym pokrewnym, na max. 50 slajdów.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
M. Böhm, Normanowie, wikingowie a ich przedstawienia w świecie gier komputerowych (na wybranych przykładach), w: Irydion : literatura, teatr, kultura, vol. 4, nr 1, 2018, s. 123-134.
H.G. Wells, Floor Games, Skirmisher Publishing LLC 2006
H.G. Wells, Little Wars, Skirmisher Publishing LLC in 2006
D. Reynolds, What is „Old” in Video Games, [in:]Playing with the Past: Digital Games and the Simulation of History, ed. M. W. Kapell, A. B.R. Elliott, Bloomsbury Publishing 2013, pp. 49-52.
Playing with the Past: Digital Games and the Simulation of History, red. M. W. Kapell, A. B.R. Elliott, Bloomsbury Publishing 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: