ABC rocka: A jak arcydzieła KZ-O-01-07-000004
Treści programowe:
[1] Zjawiska rockowe a terminologia.
[2] Kiedy nośnik staje się przekazem.
[3] Słynne single.
[4] Maksisingle a epki.
[5–6] Klasyczne albumy.
[7–9] Concept albumy.
[10] Rock opera?
[11–12] Okładki płytowe. Picture disc.
[13] Cząstki okalające dzieło fonograficzne.
[14] Nazwy wykonawców (artifonimy).
[15] Perełki wśród tytułów.
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Po zakończeniu kursu student powinien:
— uświadamiać sobie heterogeniczność polskiego rocka, który nawet w pracach badawczych opisywany jest przez pryzmat stereotypów (WK);
— znać podstawowe cechy terminologii rockowej (WG).
Umiejętności
Po zakończeniu kursu student powinien umieć:
— rozpoznawać najważniejszych przedstawicieli polskiego rocka (UW).
Kompetencje społeczne (postawy)
Po zakończeniu kursu student powinien:
— zdawać sobie sprawę z wkładu rocka w dorobek kulturowy (KK).
Kryteria oceniania
A. Sposób zaliczenia:
Zaliczenie z oceną.
B. Formy zaliczenia:
Praca zaliczeniowa, aktywność.
C. Podstawowe kryteria:
Praca zaliczeniowa (do wyboru różne warianty, odpowiadające preferencjom studenta) — 60%; aktywność / udział w dyskusji — 40%.
Literatura
Macan E., 2001, Progresywny urock, przeł. M. Majchrzak, Toruń.
Piotrowski G., 2016, Muzyka popularna. Nasłuchy i namysły, Warszawa.
Shuker R., 2002, Popular music. The key concepts, London — New York.
Siwak W., 1993, Estetyka rocka, Warszawa.
Walicki F., 2012, Epitafium na śmierć rock’n’rolla, Sopot.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: