Hortiterapia - ogrody sensoryczne KZ-O-06-05-000066
Ogrody terapeutyczne ich podział i funkcje, hortiterapia w architekturze krajobrazu, rośliny w hortiterapii, ogrody sensoryczne pełne dźwięku i zapachu, chromoterapia w ogrodach terapeutycznych, ogrody sensoryczne stymulujące przez zmysł dotyku, technologie ogrodnicze jako źródło bodźców w hortiterapii, ogród pełen smaku i witamin, wiszące ogrody terapeutyczne, hortiterapia w warsztatach terapii zajęciowej, współczesne ogrody zabaw dla dzieci, ogrody dydaktyczne przy placówkach edukacyjnych i terapeutycznych, ogrody sensoryczne przy szpitalach i ośrodkach opieki zdrowotnej, elementy hortiterapii w terenach zurbanizowanych.
Dyscyplina
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
ogólnouniwersyteckie
Tryb prowadzenia
W cyklu 2023/24-Z: Realizowany zdalnie | Ogólnie: Realizowany zdalnie Realizowany w sali |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
poprawnie definiuje pojęcia z zakresu przedmiotu; rozpoznaje rodzaje i funkcje ogrodów polisensorycznych, zna zasady tworzenia ogrodów sensorycznych, terapeutycznych, dydaktycznych, operuje wiedzą z zakresu odpowiedniego doboru roślin w zależności od funkcji ogrodu.
Umiejętności
potrafi poprawnie scharakteryzować znaczenie ogrodu sensorycznego, terapeutycznego, dydaktycznego, potrafi dokonać prawidłowego doboru materiału roślinnego w zależności od funkcji i przeznaczenia ogrodu do hortiterapii.
Kompetencje
efektywnie współdziała w pracy zespołowej w ramach wykładu; dąży do stałego aktualizowania wiedzy z zakresu terapii polisensorycznej, wykazuje odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracy własnej i kolegów.
Kryteria oceniania
zaliczenie na podst. przygotowanego referatu
Literatura
1. Płoszaj-Witkowska B. (red) 2016. Hortiterapia. Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.
2. Płoszaj-Witkowska B (red.) 2016. Hortiterapia – terapia wspomagająca rehabilitację dzieci i dorosłych. Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.
3. Plomin B. 2012. Barwy w ogrodzie. Wydawnictwo ARKADY, Warszawa.
4. Erckenbrecht I., Lutter R. 2016. Naturalne zakątki zabaw dla dzieci w ogrodzie. Wydawnictwo PWRiL, Warszawa.
5. Coronado S. 2016. Wiszące ogrody. Wydawnictwo ARKADY, Warszawa.
6. Powel A. M. 2005. Ogrody w mieście. Projektowanie przestrzeni i roślinności. Wydawnictwo Elipsa, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: