Grafika w promocji i wizualizacji komputerowej KZ-O-06-08-000019
Podstawy komunikacji człowiek- komputer.. Problem barwy i koloru przy modelowaniu barw w systemach komputerowych. Psychologiczne oddziaływanie koloru. Fazy prac nad funkcjonalnością projektu graficznego. Abstrakcja w projektowaniu graficznym. Graficzna forma przekazywania informacji - zasady infografiki, Gestalt, itp.. Zasady tworzenia prezentacji menadżerskiej. Elementy typografii w projekcie graficznym. Przetwarzanie i korekcji obrazów cyfrowych, kadrowanie oraz retusz – półautomatyczny i ręczny. Techniki rysunku wektorowego wykorzystanie filtrów i efektów specjalnych. Elementy retuszowania, rendering. Cyfrowe kodowanie obrazu -digitalizacja i skanowanie obrazów. Zasady przygotowywania grafiki dla Internetu i do identyfikacji wizualna firmy.
Dyscyplina
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna podstawowy komunikacji człowiek-komputer; posiada wiedzę o układach kolorystycznych i oddziaływaniu koloru; operuje pojęciami i parametrami związanymi z obiektami graficznymi takimi jak warstwa, ścieżka, maska i kanał; zna narzędzia typowego pakietu graficznego i prezentacyjnego oraz możliwości ich wykorzystania w prezentacji treści; posiada praktyczną wiedzę w zakresie kompresji i cyfrowej obróbki obrazów; zna zasady publikowania grafik w sieci Internet i tworzenia grafiki reklamowej. Potrafi dobierać kolory i formę obrazu pod kątem wykorzystania jej w prezentacji treści; potrafi tworzyć profesjonalne prezentacje oraz wykresy; potrafi dokonać automatycznej i ręcznej korekty obrazu z wykorzystaniem narzędzi do selekcjonowania i kadrowania; potrafi pracować z użyciem warstw stosując filtry oraz różne style i tryby mieszania; Potrafi wykorzystać tekst do tworzenia innych elementów graficznych; importuje, umieszcza i dopasowuje elementy graficzne; zapisuje obrazy cyfrowe w plikach o określonym formacie i funkcjonalności;
Kryteria oceniania
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu: zaliczenie z oceną na podstawie pracy kontrolnej lub własnych komputerowych projektów graficznych (85%) oraz aktywność na zajęciach (15%).
Literatura
A. Literatura
1. Adobe Photoshop CS4. Oficjalny podręcznik, tłumaczenie: Waśko Z. Helion 2010;
2. Jankowski M., Elementy grafiki komputerowej, WNT 2005
3. Malina W., et al, Podstawy cyfrowego przetwarzania obrazów, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa, 2002,
4.Shirley P.: Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed Peters, W-wa 2005
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: