Badminton – alternatywa prozdrowotna KZ-O-SW-00-000006
Celem prowadzonych zajęć jest stworzenie korzystnej platformy zdrowotnej,która w przypadku systematycznej i konsekwentnej pracy nad własnym organizmem może wpłynąć korzystnie na prawidłowy rozwój fizyczny oraz może utrzymać w sposób trwały korzystne oddziaływanie zdrowotne na organizm ćwiczącego:
-Wpojenie systematycznej aktywności ruchowej.
-Przekonanie o trwałych wartościach prozdrowotnych uprawianej dyscypliny sportu.
-Dokonanie trwałych zmian w spędzaniu czasu wolnego.
Treści programowe:
1.Opanowanie elementów technicznych w tym:
-opanowanie podstawowych odbić forhand,backhand.
-poprawne wykonanie zagrywki długiej,krótkiej i ukierunkowanej.
-nauka poprawnego poruszanie się na boisku,ustawienia przy zagrywce i odbiorze zagrywki.
2.Zapoznanie z elementami taktyki:
-taktyka gry pojedynczej.
-taktyka gry podwójnej i mikstowej.
-elementy taktyki turniejowej i meczowej.
3.Elementy organizacji rozgrywek turniejowych w różnych kategoriach wiekowych.
Dyscyplina
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
W cyklu 2024/25-Z: ogólnouniwersyteckie | W cyklu 2023/24-L: ogólnouniwersyteckie | W cyklu 2022/23-Z: ogólnouniwersyteckie | W cyklu 2022/23-L: ogólnouniwersyteckie | W cyklu 2023/24-Z: ogólnouniwersyteckie | W cyklu 2024/25: ogólnouniwersyteckie | W cyklu 2024/25-L: ogólnouniwersyteckie | Ogólnie: ogólnouniwersyteckie ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2023/24-L: | W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2024/25: | W cyklu 2024/25-L: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Podstawy wiedzy na temat dyscypliny,jej historii i założeń prozdrowotnych
Umiejętności:
- Opanowanie podstaw technicznych i taktycznych umożliwiających grę na
poziomie rekreacji zaawansowanej
- Organizacja prostych rozgrywek rekreacyjnych dla grup w różnym i wieku i
zaawansowaniu technicznym
Kompetencje społeczne (postawy):
- Krzewienie kultury prozdrowotnej poprzez krzewienie rekreacji jako
podstawowe antidotum na procesy starzenia i obniżania wydolności fizycznej
oraz pogarszanie się parametrów krążeniowo-naczyniowych
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia - zaliczenie na ocenę
Formy zaliczenia: -Opanowanie podstawowych umiejętności z zakresu techniki i taktyki gry pojedynczej i podwójnej w badmintona, umiejętność zorganizowania zawodów sportowych i rozpisania odpowiedniego systemu rozgrywek.
-Ewaluacja wiedzy z zakresu teorii dotyczącej techniki i taktyki gry w badmintona, przepisów gry oraz organizacji zawodów sportowych i różnych systemów współzawodnictwa.
- Obowiązek uczestnictwa w co najmniej 80% zajęć.
Literatura
1.Henryk Nawara: Badminton 2009. 2.Zarys historii badmintona.Badminton Polska 7.26-28
3.Nawara H: Schemat metodyczny w nauczaniu techniki gry w badmintona.Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne”,6,59-62.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: