Multilingual learning environments KZ-S-01-07-000002
Kurs pozwala studentom poznać strategie analizowania i świadomego projektowania przestrzeni szkolnych – zarówno fizycznych jaki i wirtualnych. Podnosi on świadomość roli przestrzeni w interakcjach społecznych, organizacyjnych i szkolnych i jej wpływ na praktyki efektywnej komunikacji. Kurs daje możliwość zapoznania się z najnowszymi badaniami i rekomendacjami w zakresie przestrzenno-społecznych uwarunkowań pedagogiki, w tym pedagogiki wielojęzyczności w kwestii tzw. szkolnych i pozaszkolnych krajobrazów językowych. Kurs dostępny w ramach FORTHEM Digital Academy. https://elearning.forthem-alliance.eu/
Wykłady obejmują takie treści jak
semiotyka wizualna,
krajobraz językowy,
wirtualne przestrzenie uczenia się,
przestrzeń w edukacji wczesnoszkolnej vs. póżniejszej,
-projektowanie w edukacji wielojęzycznej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
1. P7S_WG
Student zna metody analizy postaw i zachowań ludzi jako członków społeczeństwa, oraz struktur i reguł funkcjonowania systemów społecznych
2. P7S_WK
Student zna zasady funkcjonowania i dyskursy instytucji związanych z działalnością zawodową w takich miejscach jak placówki edukacyjne i kulturalne.
Umiejętności
3. P7S_UW
Student umie analizować przypadki problemowe, modelować i przewidywać złożone zjawiska społeczne
4. P7S_UW
Student umie wykorzystać wybrany paradygmat normatywny w celu wyjaśnienia I rozwiązania problem natury społecznej z wykorzystaniem wybranej kategorii lub normy społecznej jako punktu odniesienia
Kompetencje społeczne
5. P7S_KO
Student jest gotów wypełniać zobowiązania społeczne poprzez organizowanie działań na rzecz środowiska społecznego
Kryteria oceniania
70% udział w zajęciach (na podstawie logowań Moodle DA) i wykonanie zadań zamykających mini-wykład; 30%, udział w forum dyskusyjnym na temat przeczytanej literatury przedmiotu
Literatura
szczegóły będą podane w sylabusie po zakończeniu procedury przygotowywania kursu w ramach działalności pracowni Multilingualism in School and Higher Education, może obejmować:
Howard, P., I. Thompson, E. Waterton & Mick Atha (eds. 2013). The Routledge Companion to Landscape Studies. Routledge.
Johnson, N. B. (1980.) The Material Culture of Public School Classroom: The Symbolic Integration of Local Schools and National Culture. Anthropology & Education Quarterly, 11 (3), 173–190. URL: https://www.jstor.org/stable/3216324
Mäkelä, T., S. Mehtälä, K. Clements, J. Seppä (2020). Schools Went Online Over One Weekend: Opportunities and Challenges for Online Education Related to the COVID-19 Crisis. In Proceedings of EdMedia + Innovate Learning 2020. Waynesville: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), 77-85. https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71096
Menken, K., V. Pérez Rosario, L. Alejandro & G. Valerio: Increasing multilingualism in schoolscapes: New scenery and language education policies. Linguistic Landscape 4(2), 101–127.
Steele, D. M., & Cohn-Vargas, B. (2013). Identity safe classrooms: Places to belong and learn. Corwin Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: