Kreowanie wizerunku bezpiecznej i innowacyjnej szkoły w społeczności lokalnej KZ-S-02-02-000056
W ramach kursu ogólnouczelnianego studenci zostaną zapoznani z: podstawowymi pojęciami związanymi z budowaniem wizerunku placówek edukacyjnych; uwarunkowaniami i funkcjonowaniem lokalnego rynku usług edukacyjnych; społeczną i medialną rolą kreowania wizerunku bezpiecznej i innowacyjnej szkoły; czynnikami warunkującymi wizerunek placówek edukacyjnych; rolą dyrektora, pracowników szkoły i otoczenia społecznego
w budowaniu pozytywnego wizerunku szkoły; narzędziami promocyjnymi, wykorzystywanymi w kreowaniu wizerunku szkoły; zagadnieniem współpracy z innymi instytucjami jako elementu właściwego kreowania i podtrzymywania pozytywnego wizerunku instytucji oświatowych; wykorzystaniem mediów społecznościowych do podtrzymywania pozytywnego wizerunku placówek edukacyjnych
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student ma elementarną wiedzę na temat czynników i instrumentów kształtujących wizerunek placówki oświatowo-wychowawczej oraz o uczestnikach działalności edukacyjnej. K_W07 (P6S_WG)
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu uwarunkowań społeczno-kulturowych rynku edukacyjnego i kreowania wizerunku placówek oświatowych. K_W14 (P6S_WG, P6S_WK)
Umiejętności:
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i instrumentów kształtujących wizerunek placówek oświatowych w przestrzeni, zarówno publicznej, jak i wirtualnej. K_U10 (P6S_UO)
Kompetencje społeczne:
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w procesie kreowania wizerunku i promocji działalności edukacyjnej instytucji i zdolny do nawiązywania relacji z otoczeniem społecznym szkoły. K_K07 (P6S_KR)
Kryteria oceniania
Zaliczenie kursu ogólnouczelnianego na podstawie obecności i aktywności podczas zajęć lub napisania pracy pisemnej/przygotowania prezentacji multimedialnej dotyczącej analizy strategii wizerunkowej wybranej placówki edukacyjnej z regionu
Literatura
Cieśla P., Kreowanie wizerunku placówki oświatowej – perspektywa teoretyczna i praktyczna, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia” 2022, nr 2(35), s. 165-175
Fazlagić A. J., Marketingowe zarządzanie szkołą, CODN, Warszawa 2003.
Gawrecki L., Promocja placówki edukacyjnej. Konteksty ekonomiczne i pedagogiczne, Oficyna Ekonomiczna Wydawnictwa eMPi2, Poznań 2008.
Jankowska A., Placówka rewelacyjna: zarządzanie wizerunkiem placówki edukacyjnej, CEBP 24.12 Sp. z o.o., Kraków 2014.
Pietrulewicz T., Wpływ wizerunku szkoły na jej wybór przez rodziców w świetle przeprowadzonych badań, „e-mentor” 2014, nr 3(55), s. 22-30.
Ziółkowski P., Rola innowacji pedagogicznych w szkole, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Gospodarki. Edukacja, Rodzina, Społeczeństwo” 2022, nr 7, s. 15-33.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: