Mikrofon i ekran. Kreacja i autoprezentacja KZ-S-12-01-000006
Zestaw ćwiczeń praktycznych i technicznych pomagających przy wystąpieniach publicznych oraz w mediach takich jak telewizja i radio.
Dyscyplina
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_01
Zna i rozumie zasady funkcjonowania wypowiedzi w mediach.
W_02
Potrafi rozróżnić formy wypowiedzi publicznej oraz w mediach.
UMIEJĘTNOŚCI
U_01
Nabiera pewności w formach wypowiedzi medialnej.
U_02
Nabiera pewności w formach wypowiedzi w przestrzeni publicznej.
U_03
Utrwala prawidłowe zasady wypowiedzi w języku polskim.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_01
Potrafi brać odpowiedzialność za powierzone mu zadania.
K_02
Postępuje samodzielnie i odpowiedzialnie w działaniu.
K_03
Kieruje się zasadami społecznej odpowiedzialności w ramach zdobytej wiedzy dotyczącej wystapień publicznych w mediach.
Kryteria oceniania
Wykonanie zadania praktycznego w formie autoprezentacji wideo oraz audio.
Literatura
Gatunki i formaty we współczesnych mediach, red. W. Godzic, A. Kozieł, J. Szylko-Kwas, Warszawa 2015.
K. Kaszewski, Media o sobie. Językowe elementy autopromocyjne w przekazach informacyjnych prasy, radia i telewizji, Warszawa 2018.
Francuz P., Jedrzejewski S. 2010. Nowe media i komunikowanie wizualne. Wydawnictwo KUL. Lublin.
Śliwińska- Kowalska Mariola, Głos narzędziem pracy, Instytut Medycyny Pracy, Łódź 1999.
Walczak-Deleżyńska Mieczysława, Aby język giętki... Wybór ćwiczeń artykulacyjnych, Wrocław 2004.
Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 2002.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: