Trening kreatywności KZ-Z-S-01-07-000002
Cel: Celem kursu jest uświadomieniem studentom czym jest myślenie kreatywne i w jaki sposób przejawia się w działaniach kreatywnych. Kurs opiera się na treningu myślenia kreatywnego w oparciu o zestaw zadań.
Treści programowe: czym jest kreatywność, trening myślenia kreatywnego – kreatywny człowiek, proces twórczy jako proces poznawczy, efekt myślenia kreatywnego –twórczy produkt
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: prezentacja multimedialna, zadania kreatywne, pisanie kreatywne, praca w parach, praca w grupach, zadania manualne, technologie informacyjno-komunikacyjne/ MSTeams
Nakład pracy studenta
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się wg PRK:
WIEDZA
1. Student zna terminologię związaną z procesem twórczym jako procesem poznawczym (P6S_WG/ P7S_WG)
UMIEJĘTNOŚCI
2. Student potrafi rozwiązywać problem w kreatywny sposób (P6S_UW/ P7S_UW)
3. Student rozpoznaje teksty i obrazy jako efekty pracy twórczej, potrafi je poddać krytycznej analizie i interpretacji pod kątem stopnia kreatywności (P6S_UW/ P7S_UW)
4. Student wypowiada się na temat kreatywności i myślenia twórczego z wykorzystaniem specjalistycznej terminologii (P6S_UK/P7S_UK)
Kryteria oceniania
1. Aktywny udział w zajęciach – wykonywanie zadań, dyskusja (60% oceny końcowej) (efekt 1,2,3,4)
2. Projekt kreatywny (20% oceny końcowej) (efekt 2,4)
3. Esej nt własnej kreatywności (20% oceny końcowej) (efekt 1,2,4)
zaliczenie przy 60%
Literatura
Literatura wykorzystywana na zajęciach
Biela, A (2015). Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie. Warszawa: Samo Sedno Edgar.
Szmidt, K (2013). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: HELION
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: