Kreowanie wizerunku współczesnej placówki oświatowej KZ-Z-S-02-02-000010
W ramach kursu ogólnouczelnianego studenci zostaną zapoznani z: podstawowymi pojęciami związanymi z budowaniem wizerunku placówek edukacyjnych; uwarunkowaniami i funkcjonowaniem rynku usług edukacyjnych; społeczną i medialną rolą kreowania wizerunku; czynnikami warunkującymi wizerunek placówek edukacyjnych; narzędziami promocyjnymi, wykorzystywanymi w kreowaniu wizerunku szkoły; zagadnieniem współpracy z innymi instytucjami jako elementu właściwego kreowania wizerunku instytucji oświatowych.
Literatura uzupełniająca
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
W 1 - Student ma uporządkowaną wiedzę na temat czynników i instrumentów kształtujących wizerunek placówki oświatowej. K_W07(S1A_W02)
W 2 - Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu uwarunkowań rynku edukacyjnego i kreowania wizerunku placówek oświatowych. K_W14(S1A_W09)
Umiejętności:
U 1 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i instrumentów kształtujących wizerunek placówek oświatowych w przestrzeni publicznej i wirtualnej. K_U09 (S1A_U06)
Kompetencje społeczne:
K1 - Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w procesie kreowania wizerunku i promocji działalności edukacyjnej instytucji i zdolny do nawiązywania relacji z otoczeniem społecznym. K_K07 (S1A_K02)
Kryteria oceniania
Zaliczenie kursu ogólnouczelnianego na podstawie obecności i aktywności podczas zajęć lub napisania pracy pisemnej/przygotowania prezentacji multimedialnej dotyczącej kreowania wizerunku placówek edukacyjnych
Literatura
Cieśla P., Dylematy kreowania wizerunku szkoły w kontekście reformy systemu edukacji, ,,Kwartalnik Edukacyjny” 2017, nr 4(91), s. 15-27.
Fazlagić A. J., Marketingowe zarządzanie szkołą, CODN, Warszawa 2003.
Gawrecki L., Promocja placówki edukacyjnej. Konteksty ekonomiczne i pedagogiczne, Oficyna Ekonomiczna Wydawnictwa eMPi2, Poznań 2008.
Jankowska A., Placówka rewelacyjna: zarządzanie wizerunkiem placówki edukacyjnej, CEBP 24.12 Sp. z o.o., Kraków 2014.
Plewka C., Bednarczyk H. (red.), Vademecum menadżera oświaty, Zakład Poligrafii Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: