Technologia informacyjna LIC-TINF
1. Prezentacja systemów informatycznych wdrożonych na UO (eduroam, usosweb , estudia , ul )
2. Windows 10 jako system operacyjny
3. Zaawansowane wyszukiwanie danych / Zaawansowane funkcje przeglądarki internetowej na przykładzie Mozilla FireFox
4. Obsługa poczty e-mail , konfiguracja klienta poczty ,podpis elektroniczny , bezpieczeństwo e-mail
5. Zasady poprawnego redagowania dokumentów w MS Word
6. Redagowanie i formatowanie dokumentów tekstowych zawierających
obiekty graficzne
7. Przygotowywanie dokumentów o rozbudowanej strukturze
8. Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych ( MS Powerpoint )
9. Wprowadzenie do arkuszy kalkulacyjnych (adresowanie, formuły ,wykresy)
10. Funkcje logiczne, tekstowe, daty i czasu w arkuszu kalkulacyjnym –zadania
11.Funkcje statystyczne i finansowe w arkuszu kalkulacyjnym – zadania
12.Korzystanie z platformy e-learningowej (przykładowe e-kursy i inne
zasoby.
13. Technologia informacyjna jako składnik warsztatu nauczyciela. Posługiwanie się komputerem do przygotowania materiałów edukacyjnych i prezentacji multimedialnych. Kierunki rozwoju zastosowań technologii informacyjnej w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć.
14/Sytuacje awaryjne podczas pracy z komputerem. „Zawieszenie” pracy komputera, reinstalacja oprogramowania, przywracanie systemu. Legalność oprogramowania, rodzaje wersji instalacyjnych, wersje próbne i okresowe.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna podstawy działania komputera , systemu operacyjnego oraz aplikacji internetowych i programów multimedialnych.
Ma podstawową wiedzę na temat obsługi poczty
e-mail, wiedzę zaawansowanych funkcjach przeglądarki internetowej i klientach poczty elektronicznej
Posiada elementarną wiedzę na temat poprawnego redagowania tekstów naukowych.
Ma wiedzę dotyczącą tworzenia prezentacji multimedialnych
Ma podstawową wiedzę na temat wykorzystania arkusza kalkulacyjnego do wspomagania codziennej pracy biurowej
Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną aby dokonać prostych funkcji systemu Windows Posiada elementarne umiejętności obsługi poczty-email , konfiguracji przeglądarki internetowej Ma podstawowe umiejętności w zakresie redagowania dokumentów naukowych Posiada umiejętności wykorzystania pakietu Office do codziennej pracy biurowej
Potrafi wykorzystać platformy e-learningowej do nauki na odległość ( grafika komputerowa , pakiet Office)
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, oraz zna podstawy obsługo komputera
Rozumie podstawy znaczenia zaawansowanych funkcji przeglądarki internetowej oraz poczty e-mail
Dostrzega podstawy i korzysta zasad pisania i redagowania prac naukowych
Ma przekonanie o wadze zastosowania pakietu Office do codziennej pracy biurowej
Podmiotowo traktuje platformy e-learingową jako aplikację wspomagającej naukę na odległość
Literatura
1. Cieciura M., Podstawy Technologii Informacyjnych z przykładami zastosowań, Warszawa 2006.
2. Gogołek W., Technologie informacyjne mediów, Warszawa 2006.
3. Gogołek W., Wprowadzenie do informatyki dla humanistów, Warszawa 2007.
4. Kopertowska M., Przetwarzanie tekstów, Warszawa 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: