Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się

English in Public Communication (1-PRK-EPC-D3)

I stopnia
stacjonarne, 3-letnie
Język: angielski

STUDIUJ JĘZYK ANGIELSKI W KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ

Program licencjacki English in Public Communication stanowi podstawę dla studentów, którzy mogą być członkami wstępnego wybrania odpowiedzi na rynku pracy w coraz bardziej globalnym społeczeństwie. Program studiów zastosowania do komunikacji publicznej w takich przypadkach, jak polityka, kultura, organizacja, zarządzanie, biznes i technologia.

Wszystkie kursy w ramach programu są w języku angielskim. Praktyczne kursy języka angielskiego, słuchanie, mowa i gramatyka na celu rozwój umiejętności językowych i pomoc w dostępie do poziomu umiejętności w języku angielskim (C1). Młodzi studenci rozwijają drugi język obcy na poziomie B2. Przedmioty przewodnie, w komunikacji publicznej i public relations, kulturoznawstwo i media, perswazja i retoryka, komunikacja międzykulturowa, rozwijają i poszerzają wiedzę i umiejętności uczniów w zakresie analizy różnych sytuacji komunikacyjnych, zarządzają liderami i skutecznymi komunikatami w różnych mediach. Co więcej, w ramach programu studiów studenci wybierają edukacyjną poprzez kursy fakultatywne, które poszerzają ich dostęp w perspektywie zawodowej. Program studiów EPC oferuje takie moduły do wyboru, jak: angielski w biznesie, angielski w mediach oraz angielski i polski jako język obcy.

Angielski w komunikacji publicznej do programu edukacyjnego dostępnego na studiach z naukowcami dotyczącymi różnych dziedzin studiów - między innymi językami, naukami politycznymi, komunikacją dostępności. Dostępne są kursy, które są podzielone przez ekspertów i ekspertów w poszczególnych dyscyplinach. Ponieważ studia programowe zawierają informacje do komunikacji publicznej, nie są tylko elementami udostępnionymi z teoretycznych, ale co do nich, mającymi na celu udostępnienie umiejętności komunikacyjnych. W tym przypadku uczniowie nauczyli się skutecznie stosować w języku angielskim przy użyciu różnych technologii i rozwinęli swoje umiejętności współpracy z innymi. posiada także możliwość rozpoznania, i wykrycia udziałurzego.

Zajęcia na studiach stacjonarnych są dostępne od poniedziałku. Wybrane zajęcia są w formie zdalnej, pozostałe w salach wykładowych UO. Wszyscy wykładowcy są dostępni dla studentów na dyżurach w celu omówienia kwestii merytorycznych poszczególnych w poszczególnych szczegółowych.

Studia licencjackie kończą obroną pracy licencjackiej oraz stopnie licencjata. Licencjackie studia na kierunku English in Public Communication kandydaci na studiach drugiego stopnia w dziedzinie nauk humanistycznych.

CZYM WYRÓŻNIA SIĘ UNIWERSYTET OPOLSKI?

Profesjonalny zespół nauczycieli akademickich i wykładowców wspiera i prowadzi wykładowców w ich rozwoju intelektualnym. Studenci kształcący się w powszechnych salach wykładowych w nowo odrestaurowanym budynku historycznym Collegium Maius. Sprzedam wyposażone są w nowoczesny sprzęt audiowizualny; sala komputerowa posiada kilka urządzeń, w których znajdują się funkcje informacyjne. Nasza biblioteka i czytnik dostępu do dostępu do księgozbioru (ponad 37 tysięcy tomów kluczowych funkcji aspektom kultury i języków krajów anglojęzycznych oraz 100 tytułów magazynów i magazynów przechowywanych uczeniu).

PERSPEKTYWY WYJAZDOWE: MOBILNOŚĆ, STAŻE

Nasi studenci mogą być uczestnikami w wymianowym programie Erasmus+ oferowanym przez Uniwersytet Opolski, który pozwala na studiowanie za granicą przez jeden lub dwa semestry, rozwijając komunikację w języku obcym, poznając kulturę dostępu do kraju i zdobywając wiedzę przy pomocy języka obcego. Mamy partnerów, między innymi, w Krajach, na Cyprze, w Czechach, Estonii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Łotwie, Litwie, Macedonii, Malcie, Niemcy, posiadanie, Serbii, Słowacji, Turcji, na Węgrzech i we Francji. Studenci mogą mieć udział w zajęciach studyjnych związanych z programem studiów i stażem za granicą. (więcej informacji na stronie www.erasmus.uni.opole.pl).

PERSPEKTYWY KARIERY ZAWODOWEJ

Posiadanie licencji licencjackiej i jest dobrze wyszkolonym profesjonalnym komunikatorem z dostępnością do znajomości języka angielskiego, nasi absolwenci może znaleźć aplikację w szerokim rozszerzeniu tytułu z komunikacją dostępu, takich jak reklama, dziennikarstwo, publikacje, public relations i sprawy publiczne, komunikacja biznesowa, marketing i edukacja. Dostępny być również pracownikiem w administracji publicznej na poziomie regionalnym, krajowym lub dostępnym lub pracować dla instytucji kultury, korporacji lub organizacji pozarządowych.

Szczegółowe informacje o kierunku:

http://wfil.uni.opole.pl/angielski-w-komunikacji-publicznej/

Kierunek w pełni dostępny dla osób ze szczegółowymi potrzebami.

CUDZOZIEMCY

Więcej informacji dla kandydatów i osób posiadających dokumenty zagraniczne na stronie  hello.uni.opole.pl

Pytania dotyczące przyjazdu cudzoziemców: hello@uni.opole.pl

tel. +48 77 452 7496, +48 77 452 7292

Kandydaci zagraniczni dokumenty dotyczące skutków (również przesłane)

adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9 45-054 m. Opole 

ZASADY KALIFIKACJI

Minimalna liczba punktów połączenia na studiach, uzyskana przy użyciu zestawu tabelarycznych 40 punktów. Wymagania rekrutacyjne: konkurs świadectw

zespół długogrający

Egzamin maturalnyWaga
PRZEDMIOTCZĘŚĆ%PKT
1język angielskipisemna

poziom podstawowy0,60
poziomo rozszerzony0,80
2przedmiot do wyboru *pisemna

poziom podstawowy0,15
poziomo rozszerzony0,20

Kandydat wybiera ocenę tylko z jednego poziomu.
* Dowolny przedmiot zdawany na maturze za wyjątkiem języka angielskiego .

KANDYDACI ZE „STARĄ MATURĄ”

zespół długogrającyPrzedmiotOcenaWaga
1język angielskiczęść pisemna dojrzała0,80
2przedmiot do wyboru **część pisemna dojrzała0,20
ocena końcoworoczna *0,15

* Ocena końcoworoczna przeliczana jest na źródła z tabelą umieszczoną w dodatku 4 Uchwały Senatu są dostarczane tylko w sytuacji, gdy kandydaci nie są przedstawieni jako maturalne z tego przedmiotu.

** Dowolny przedmiot zdawany na maturze za wyjątkiem języka angielskiego.

Przyznawane kwalifikacje:

Licencjat z English in Public Communication

Dalsze studia:

Studia filologiczne I stopnia przygotowują do podjęcia kształcenia na studiach II stopnia na kierunkach humanistycznych.

Uprawnienia zawodowe:

Absolwent/ka kierunku English in Public Communication realizował/a moduł przedmiotów kierunkowych do wyboru z zakresu English in Business. Posiada przygotowanie ogólnohumanistyczne. Jest wysoko wykwalifikowanym specjalistą komunikacji publicznej. Biegle posługuje się językiem angielskim w mowie i piśmie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego także w szerokim zakresie tematów biznesowych. Ma podstawową wiedzę na temat gatunków komunikacji biznesowej i komunikacji międzykulturowej w biznesie oraz podstawową wiedzę z zakresu ekonomii i administracji biznesowej oraz kultury organizacyjnej. Potrafi wyszukiwać, analizować, wybierać i wykorzystywać informacje z zastosowaniem różnych źródeł i metod; potrafi określać priorytety realizacji celów i zadań wyznaczonych przez innych w kontekście biznesowym oraz kształtuje własne poglądy na podstawie zdobytej ogólnej i szczegółowej wiedzy w kontekście biznesowym. Ma szczegółową wiedzę w zakresie funkcjonowania języka w takich domenach sfery publicznej jak polityka, sprawy społeczne i aktywność kulturalna, oraz w literaturze na temat współczesnej kondycji ludzkiej. Zna prawne i ekonomiczne konteksty komunikacji publicznej i etykę praktyk dziennikarskich. Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w takich dziedzinach komunikacji publicznej jak dziennikarstwo, reklama, public relations, biznes i marketing. Mogą pracować jako rzecznicy, analitycy, wydawcy czy przedstawiciele biznesu. Mogą też być przydatni w administracji publicznej na szczeblu regionalnym, krajowym czy europejskim lub reprezentować instytucje kultury i korporacje oraz organizacje pozarządowe. Program kierunku przewiduje 90 godzin praktyki zawodowej.

Efekty kształcenia

Kwalifikacja pełna na poziomie szóstym Polskiej Ramy Kwalifikacji.
Absolwent/ka kierunku English in Public Communication zna i rozumie:
• pozycję i rolę nauk humanistycznych i pokrewnych oraz ich obszary badawcze jak również stosowane w nich narzędzia analityczne i metodologiczne;
• podstawową terminologię i teorie językoznawcze, kulturoznawcze i medioznawcze;
• rolę języka angielskiego jako środka poznawczego oraz jako narzędzia komunikacji publicznej, w tym perswazji;
• główne metody analityczne i interpretacyjne odnoszące się do różnych praktyk komunikacyjnych, z uwzględnieniem warunków kulturowych krajów angielskiego obszaru językowego;
• złożoną naturę zjawisk językowych i ich ewolucję i wielofunkcyjność w komunikowaniu publicznym;
• fakty o charakterze ekonomicznym, politycznym i instytucjonalnym odnoszące się do sfery komunikacji publicznej w krajach angielskiego obszaru językowego;
• formy językowe i konwencje gatunkowe charakterystyczne dla dyskursu akademickiego;
• prawne, etyczne i językowe uwarunkowania działalności zawodowej związanej z komunikacją publiczną w mediach lub biznesie;
• zasady funkcjonowanie instytucji i systemów norm i wartości, oraz ich charakterystyk językowych związanych z zakresem profesjonalnej komunikacji publicznej;
• zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych produktów komunikacji i kultury, w szczególności w zakresie tekstów medialnych w domenie publicznej;
• treści związane z modułem wybieralnym.

Absolwent/ka kierunku English in Public Communication potrafi:
• stosować terminologię i zajmować stanowiska wobec modeli teoretycznych wynikających z obecnych badań nad komunikacją, mediami i językiem;
• rozpoznawać różne rodzaje tekstów w celu przeprowadzenia ich krytycznej analizy i określenia ich efektywności i wpływu w kontekście komunikacji publicznej;
• odwoływać się do argumentów i formułować logiczne wnioski na podstawie badań innych autorów;
• czytać i tworzyć teksty anglojęzyczne oraz przygotowywać rozbudowane prezentacje odnoszące się do studiów nad komunikacją posługując się źródłami naukowymi;
• posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1;
• pod opieką promotora formułować problemy badawcze i stosować właściwe narzędzia i metody umożliwiające ich przeanalizowanie i omówienie z innymi specjalistami w zakresie komunikacji publicznej;
• poszukiwać i krytycznie analizować informacje z różnych źródeł, instytucji i mediów;
• podejmować działania indywidualne oraz grupowe mające na celu rozwijanie sprawności językowych i podnoszenia umiejętności komunikacji międzykulturowej;
• wykorzystywać zdobytą wiedzę i umiejętności do pogłębiania zainteresowań akademickich w wymiarze interdyscyplinarnym;
• używać w sposób etyczny i odpowiedzialny narzędzi komunikacji w tym specjalistycznych technologii informatycznych i komunikacyjnych zorientowanych na wywieranie wpływu;
• posługiwać się drugim językiem obcym na poziomie B2;
• wykorzystywać wiedzę związaną z modułem wybieralnym.

Absolwent/ka kierunku English in Public Communication ma gotowość do:
• ustalania priorytetów i zarządzania czasem podczas realizacji różnych zadań związanych ze studiowaniem i pracą zawodową;
• krytycznej oceny i rozwiązywania problemów wynikających z realizacji zadań zawodowych takich jak tworzenie tekstów publicznych dla mediów lub biznesu, czy wspomaganie językowe w instytucjach i przedsiębiorstwach;
• akceptacji różnic językowych i kulturowych i uznawania ich za naturalne uwarunkowania zawodowe;
• zaangażowanego i twórczego uczestnictwa w różnych formach życia kulturalnego i instytucjonalnego;
• przestrzegania zasad etyki zawodowej i rozwijania własnych sprawności językowych w zakresie języka angielskiego w drodze kształcenia ustawicznego;
• poprawiania swojej pozycji na rynku usług medialnych i w przedsiębiorczości poprzez poprawianie kompetencji komunikacyjnych i wrażliwości kulturowej;
• kompetentnego, odpowiedzialnego i etycznego funkcjonowania w obszarze określonym przez moduł wybieralny

Kwalifikacja:

Ze szczegółowymi kryteriami kwalifikacji można zapoznać się na stronie: https://rekrutacja.uni.opole.pl