Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
Kierunki studiów > Wszystkie studia > Public Relations > Public Relations, II stopień, 2-letnie, stacjonarne

Public Relations, II stopień, 2-letnie, stacjonarne (12-PRK-PUB-S.M.2)

II stopnia
stacjonarne, 2-letnie
Język: polski

Kierunek Public Relations przeznaczony jest dla młodych ludzi, którzy swoją przyszłą karierę zawodową chcieliby związać z budowaniem polityki komunikacyjnej i wizerunkowej zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym.

Pomysł i idea przewodnia nowego kierunku stanowi odpowiedź na oczekiwania pracodawców, którzy wskazywali na potrzebę pozyskania wykwalifikowanej kadry potrafiącej w profesjonalny sposób budować relacje PR w organizacji i jej otoczeniu (m.in. poprzez relacje z mediami, wewnętrzny PR, branding, PR w nowych mediach, etc.).

Absolwent będzie doskonale przygotowany do podjęcia pracy w mediach, agencjach reklamy i biznesie, gdzie kreatywność i twórczość jest obowiązkowym elementem codziennej egzystencji.

Jeśli jesteś osobą otwartą, kreatywną, lubisz pracę z ludźmi, interesujesz się mediami, marketingiem, reklamą, czujesz że chcesz pracować w przyszłości w branżach kreatywnych, lubisz wyzwania, chcesz się uczyć i rozwijać, to zdecydowanie ten kierunek jest przeznaczony dla Ciebie. Zostań naszym studentem już dziś i wykorzystaj swój potencjał!

Czego uczy się na public relations?

Kształcenie na kierunku Public Relations różni się od kształcenia na większości kierunków tym, że kładziemy w nim nacisk przede wszystkim na praktykę, a nie na teorię. Nauczymy Cię, w jaki sposób kreować pozytywny wizerunek firmy bądź organizacji. Pokażemy Ci, jak skutecznie można współpracować z mediami. Przekażemy Ci wiedzę na temat strategii i technik, dzięki którym będziesz w stanie zarządzać sytuacją kryzysową w taki sposób, aby ta sytuacja przyniosła jak najmniejsze szkody dla firmy bądź instytucji, którą w przyszłości będziesz reprezentował. Przygotujemy Cię do wystąpień publicznych, dzięki czemu staniesz się dobrym i przekonującym mówcą. Wreszcie, nauczymy Cię, jak budować i rozwijać markę, aby odniosła ona sukces i zwiększyła swoją wartość. Zostań naszym studentem już dziś, a otrzymasz bezcenną wiedzę i umiejętności!

Działalność studencka

Nasi studenci działają w wielu organizacjach: Samorządzie Studenckim, Kole Naukowym Politologów, w Kole Naukowym Filmoznawców, w Kole Naukowym Radio-Sygnały (pasjonaci radia), w Kole Naukowym „Studencka” (pasjonaci dziennikarstwa prasowego), a także w SETA TV, czyli najlepszej w Polsce telewizji studenckiej, dzięki czemu rozwijają swoje pasje i pogłębiają zainteresowania.

Biorą aktywny udział w pracach naukowych Instytutu, pomagając przy realizacji oraz organizując konferencje i debaty naukowe. Zapraszają również w nasze mury wybitne postaci życia politycznego, kultury, nauki i sportu. Do dyspozycji czekana nich nowoczesne Centrum Kultury Studenckiej.

Co można robić po tych studiach?

Kierunek Public Relations ściśle odpowiada na aktualne i przyszłe potrzeby rynku pracy. Kierunek przygotowuje specjalistów z myślą o takich branżach jak: marketing, public relations, media, reklama. Branże te znajdują się obecnie w fazie rozwoju i zgodnie z prognozami, jeszcze przez wiele lat będą kreować nowe miejsca pracy. Zdobyta wiedza i umiejętności na kierunku Public Relations pozwolą spełnić wymogi pracodawców na takich stanowiskach jak: specjalista ds. marketingu, rzecznik prasowy, specjalista ds. public relations, social media specialist, content writer, specjalista ds. współpracy z mediami itp. Zastań naszym studentem już dziś, a w przyszłości zdobądź wymarzoną pracę!

Dzięki zdobytej wiedzy i umiejętności w trakcie studiów nasi absolwenci pracują w mediach (lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich) i organizacjach zajmujących się procesami komunikowania społecznego, w urzędach administracji publicznej (Urzędy Wojewódzkie, Urzędy Marszałkowskie, urzędy gminne i starostwa powiatowe oraz w biurach poselskich) w organizacjach pozarządowych oraz w biznesie.

Przyznawane kwalifikacje:

Magisterium z Public Relations

Dalsze studia:

możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia III stopnia (doktoranckie) i na studia podyplomowe

Standardy nauczania

Efekty kształcenia dla kierunku Public Relations zatwierdzone Uchwałą nr 84/2016-2020 Senatu Uniwersytetu Opolskiego z dnia 25.01.2018. Program studiów określono Uchwałą nr 114/2018 Rady Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego z dnia 15.03.2018.

Efekty kształcenia

Efekty uczenia się dla kierunku Public Relations zatwierdzone Uchwałą nr 49/2016-2020 Senatu Uniwersytetu Opolskiego z dnia 25.05.2017.

Kwalifikacja:

Ze szczegółowymi kryteriami kwalifikacji można zapoznać się na stronie: https://rekrutacja.uni.opole.pl