Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się

English in Public Communication (1-PRK-EPC-D3)

I stopnia
stacjonarne, 3-letnie
Język: angielski

STUDIUJ JĘZYK ANGIELSKI W KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ

Program licencjacki English in Public Communication stanowi doskonałą okazję dla studentów, którzy chcieliby stawić czoła wyzwaniom wysoce konkurencyjnego rynku pracy w coraz bardziej globalnym społeczeństwie. Program studiów oferuje zintegrowane podejście do komunikacji publicznej w takich dziedzinach, jak polityka, kultura, społeczeństwo, zarządzanie, biznes i technologia.

Wszystkie kursy oferowane w ramach programu są prowadzone w języku angielskim. Praktyczne kursy języka angielskiego obejmujące czytanie, słuchanie, mówienie i gramatykę mają na celu rozwój umiejętności językowych studentów i pomoc w osiągnięciu wysokiego poziomu biegłości w języku angielskim (C1). Dodatkowo, studenci rozwijają drugi język obcy na poziomie B2. Przedmioty przewodnie, w tym komunikacja publiczna i public relations, kulturoznawstwo i media, perswazja i retoryka, komunikacja międzykulturowa, rozwijają i poszerzają wiedzę i umiejętności studentów w zakresie analizy różnych sytuacji komunikacyjnych, zarządzania informacjami i tworzenia skutecznych komunikatów w różnych mediach. Co więcej, w ramach programu studiów studenci wybierają ścieżkę edukacyjną poprzez kursy fakultatywne, które poszerzają ich kompetencje i perspektywy zawodowe. Program studiów EPC oferuje takie moduły do wyboru, jak: angielski w biznesie, angielski w mediach oraz angielski i polski jako język obcy.

English in Public Communication to innowacyjny program studiów opracowany we współpracy z naukowcami reprezentującymi różne dziedziny studiów - między innymi językoznawstwo, nauki polityczne, komunikacja społeczna. Dzięki temu oferowane kursy są prowadzone przez wysoce doświadczonych i wykwalifikowanych specjalistów w danej dyscyplinie. Ponieważ program studiów stanowi kompleksowe podejście do komunikacji publicznej, nie tylko zapoznaje studentów z szeregiem zagadnień teoretycznych, ale, co ważniejsze, ma na celu zwiększenie zdolności komunikacyjnych. W szczególności studenci nauczą się skutecznie komunikować w języku angielskim przy użyciu różnych technologii i rozwiną swoje umiejętności współpracy z innymi. Będą mieli także możliwość rozpoznania, zwiększenia i wykazania swojego potencjału przywódczego.

Zajęcia na studiach stacjonarnych odbywają się od poniedziałku do piątku. Wybrane zajęcia prowadzone są w formule zdalnej, pozostałe w salach wykładowych UO. Wszyscy wykładowcy są dostępni dla studentów na dyżurach w celu omówienia kwestii merytorycznych odnoszących się do poszczególnych przedmiotów.

Studia licencjackie kończą obroną pracy licencjackiej oraz stopniem licencjata. Licencjackie studia na kierunku English in Public Communication przygotowują kandydatów do studiów drugiego stopnia w dziedzinie nauk humanistycznych.

CZYM WYRÓŻNIA SIĘ UNIWERSYTET OPOLSKI?

Profesjonalny zespół nauczycieli akademickich i wykładowców wspomaga i prowadzi studentów w ich rozwoju intelektualnym. Studenci kształcą się w nowoczesnych salach wykładowych w nowo odrestaurowanym historycznym budynku Collegium Maius. Sale wyposażone są w nowoczesny sprzęt audiowizualny; a sala komputerowa dysponuje kilkunastoma stanowiskami do zajęć wykorzystujących technologie informacyjne. Nasza biblioteka i czytelnia oferują dostęp do obszernego księgozbioru (ponad 37 tysięcy tomów poświęconych różnym aspektom kultury i języka krajów anglojęzycznych oraz 100 tytułów czasopism i magazynów poświęconych uczeniu).

PERSPEKTYWY WYJAZDOWE: MOBILNOŚĆ, STAŻE

Nasi studenci mogą uczestniczyć w programie wymian Erasmus+ oferowanym przez Uniwersytet Opolski, który pozwala na studiowanie za granicą przez jeden lub dwa semestry, rozwijając umiejętności komunikacji w języku obcym, poznając kulturę odwiedzanego kraju i zdobywając zawodową wiedzę przy pomocy języka obcego. Mamy partnerów, między innymi, w Chorwacji, na Cyprze, w Czechach, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Łotwie, Litwie, Macedonii, Malcie, Niemczech, Rumunii, Serbii, Słowacji, Turcji, na Węgrzech i we Włoszech. Studenci mogą również brać udział w wizytach studyjnych związanych z programem studiów i odbywać staże za granicą. (więcej informacji na stronie www.erasmus.uni.opole.pl).

PERSPEKTYWY KARIERY ZAWODOWEJ

Posiadając tytuł licencjata i będąc dobrze wyszkolonymi profesjonalnymi komunikatorami z doskonałą znajomością języka angielskiego, nasi absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w szerokim zakresie dziedzin związanych z komunikacją publiczną, takich jak reklama, dziennikarstwo, wydawnictwo, public relations i sprawy publiczne, komunikacja biznesowa, marketing i edukacja. Mogą być również zatrudnieni w administracji publicznej na szczeblu regionalnym, krajowym lub międzynarodowym lub pracować dla instytucji kultury, korporacji lub organizacji pozarządowych.

Szczegółówe informacje o kierunku:

http://wfil.uni.opole.pl/english-in-public-communication/

Kierunek w pełni dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami.

CUDZOZIEMCY

Więcej informacji dla kandydatów zagranicznychi osób posiadających zagraniczne dokumenty na stronie hello.uni.opole.pl

Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl

tel. +48 77 452 7496,      +48 77 452 7292

Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą)

adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9  45-054 m. Opole 

ZASADY KWALIFIKACJI

Minimalna liczba punktów będąca podstawą do przyjęcia na studia, uzyskana przy zastosowaniu poniższej tabeli wynosi 40 punktów. Wymagania rekrutacyjne: konkurs świadectw

LP.

Egzamin maturalnyWaga
PRZEDMIOTCZĘŚĆ% PKT
1język angielskipisemna

poziom podstawowy0,60
poziom rozszerzony0,80
2przedmiot do wyboru *pisemna

poziom podstawowy0,15
poziom rozszerzony0,20

Kandydat wybiera ocenę tylko z jednego poziomu.
*  Dowolny przedmiot zdawany na maturze za wyjątkiem języka angielskiego.

KANDYDACI ZE "STARĄ MATURĄ"

LP.PrzedmiotOcenaWaga
1język angielskiczęść pisemna matury0,80
2przedmiot do wyboru **część pisemna matury0,20
ocena końcoworoczna *0,15

* Ocena końcoworoczna przeliczana jest na punkty zgodnie z tabelą umieszczoną w załączniku 4 Uchwały Senatu i będzie uwzględniana tylko w sytuacji, kiedy kandydat nie zdawał pisemnego egzaminu maturalnego z tego przedmiotu.

** Dowolny przedmiot zdawany na maturze za wyjątkiem języka angielskiego.

Przyznawane kwalifikacje:

Licencjat z English in Public Communication

Dalsze studia:

Studia filologiczne I stopnia przygotowują do podjęcia kształcenia na studiach II stopnia na kierunkach humanistycznych.

Uprawnienia zawodowe:

Absolwent/ka kierunku English in Public Communication realizował/a moduł przedmiotów kierunkowych do wyboru z zakresu English in Business. Posiada przygotowanie ogólnohumanistyczne. Jest wysoko wykwalifikowanym specjalistą komunikacji publicznej. Biegle posługuje się językiem angielskim w mowie i piśmie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego także w szerokim zakresie tematów biznesowych. Ma podstawową wiedzę na temat gatunków komunikacji biznesowej i komunikacji międzykulturowej w biznesie oraz podstawową wiedzę z zakresu ekonomii i administracji biznesowej oraz kultury organizacyjnej. Potrafi wyszukiwać, analizować, wybierać i wykorzystywać informacje z zastosowaniem różnych źródeł i metod; potrafi określać priorytety realizacji celów i zadań wyznaczonych przez innych w kontekście biznesowym oraz kształtuje własne poglądy na podstawie zdobytej ogólnej i szczegółowej wiedzy w kontekście biznesowym. Ma szczegółową wiedzę w zakresie funkcjonowania języka w takich domenach sfery publicznej jak polityka, sprawy społeczne i aktywność kulturalna, oraz w literaturze na temat współczesnej kondycji ludzkiej. Zna prawne i ekonomiczne konteksty komunikacji publicznej i etykę praktyk dziennikarskich. Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w takich dziedzinach komunikacji publicznej jak dziennikarstwo, reklama, public relations, biznes i marketing. Mogą pracować jako rzecznicy, analitycy, wydawcy czy przedstawiciele biznesu. Mogą też być przydatni w administracji publicznej na szczeblu regionalnym, krajowym czy europejskim lub reprezentować instytucje kultury i korporacje oraz organizacje pozarządowe. Program kierunku przewiduje 90 godzin praktyki zawodowej.

Efekty kształcenia

Kwalifikacja pełna na poziomie szóstym Polskiej Ramy Kwalifikacji.
Absolwent/ka kierunku English in Public Communication zna i rozumie:
• pozycję i rolę nauk humanistycznych i pokrewnych oraz ich obszary badawcze jak również stosowane w nich narzędzia analityczne i metodologiczne;
• podstawową terminologię i teorie językoznawcze, kulturoznawcze i medioznawcze;
• rolę języka angielskiego jako środka poznawczego oraz jako narzędzia komunikacji publicznej, w tym perswazji;
• główne metody analityczne i interpretacyjne odnoszące się do różnych praktyk komunikacyjnych, z uwzględnieniem warunków kulturowych krajów angielskiego obszaru językowego;
• złożoną naturę zjawisk językowych i ich ewolucję i wielofunkcyjność w komunikowaniu publicznym;
• fakty o charakterze ekonomicznym, politycznym i instytucjonalnym odnoszące się do sfery komunikacji publicznej w krajach angielskiego obszaru językowego;
• formy językowe i konwencje gatunkowe charakterystyczne dla dyskursu akademickiego;
• prawne, etyczne i językowe uwarunkowania działalności zawodowej związanej z komunikacją publiczną w mediach lub biznesie;
• zasady funkcjonowanie instytucji i systemów norm i wartości, oraz ich charakterystyk językowych związanych z zakresem profesjonalnej komunikacji publicznej;
• zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych produktów komunikacji i kultury, w szczególności w zakresie tekstów medialnych w domenie publicznej;
• treści związane z modułem wybieralnym.

Absolwent/ka kierunku English in Public Communication potrafi:
• stosować terminologię i zajmować stanowiska wobec modeli teoretycznych wynikających z obecnych badań nad komunikacją, mediami i językiem;
• rozpoznawać różne rodzaje tekstów w celu przeprowadzenia ich krytycznej analizy i określenia ich efektywności i wpływu w kontekście komunikacji publicznej;
• odwoływać się do argumentów i formułować logiczne wnioski na podstawie badań innych autorów;
• czytać i tworzyć teksty anglojęzyczne oraz przygotowywać rozbudowane prezentacje odnoszące się do studiów nad komunikacją posługując się źródłami naukowymi;
• posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1;
• pod opieką promotora formułować problemy badawcze i stosować właściwe narzędzia i metody umożliwiające ich przeanalizowanie i omówienie z innymi specjalistami w zakresie komunikacji publicznej;
• poszukiwać i krytycznie analizować informacje z różnych źródeł, instytucji i mediów;
• podejmować działania indywidualne oraz grupowe mające na celu rozwijanie sprawności językowych i podnoszenia umiejętności komunikacji międzykulturowej;
• wykorzystywać zdobytą wiedzę i umiejętności do pogłębiania zainteresowań akademickich w wymiarze interdyscyplinarnym;
• używać w sposób etyczny i odpowiedzialny narzędzi komunikacji w tym specjalistycznych technologii informatycznych i komunikacyjnych zorientowanych na wywieranie wpływu;
• posługiwać się drugim językiem obcym na poziomie B2;
• wykorzystywać wiedzę związaną z modułem wybieralnym.

Absolwent/ka kierunku English in Public Communication ma gotowość do:
• ustalania priorytetów i zarządzania czasem podczas realizacji różnych zadań związanych ze studiowaniem i pracą zawodową;
• krytycznej oceny i rozwiązywania problemów wynikających z realizacji zadań zawodowych takich jak tworzenie tekstów publicznych dla mediów lub biznesu, czy wspomaganie językowe w instytucjach i przedsiębiorstwach;
• akceptacji różnic językowych i kulturowych i uznawania ich za naturalne uwarunkowania zawodowe;
• zaangażowanego i twórczego uczestnictwa w różnych formach życia kulturalnego i instytucjonalnego;
• przestrzegania zasad etyki zawodowej i rozwijania własnych sprawności językowych w zakresie języka angielskiego w drodze kształcenia ustawicznego;
• poprawiania swojej pozycji na rynku usług medialnych i w przedsiębiorczości poprzez poprawianie kompetencji komunikacyjnych i wrażliwości kulturowej;
• kompetentnego, odpowiedzialnego i etycznego funkcjonowania w obszarze określonym przez moduł wybieralny

Kwalifikacja:

Ze szczegółowymi kryteriami kwalifikacji można zapoznać się na stronie: https://rekrutacja.uni.opole.pl