Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
Kierunki studiów > Studia II stopnia > Game studies > Game studies, II stopień, 2-letnie, stacjonarne

Game studies, II stopień, 2-letnie, stacjonarne (1-PRK-GAM-S.M.2)

II stopnia
stacjonarne, 2-letnie
Język: polski

 Czego uczy się na kierunkuGame studies?

Uczestnicy studiów przyjrzą się grom jako produktom kultury towarzyszącym ludzkości od początków cywilizacji, jak i jako medium narracyjnemu, umożliwiającemu tworzenie i przekazywanie opowieści. Studia pozwolą także na uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie mitosfery i ikonosfery związanej z grami, jak również uzyskanie szeroko rozumianego kontekstu kulturowego badań nad grami.         

Studnia II stopnia na kierunku Game studies koncentrować się będą na analizie gier i ich rynku jako zjawiska kulturowego i cywilizacyjnego, jak i ich niezwykłej popularności w ostatnich kilku dekadach. W odróżnieniu od studiów I stopnia, pozwolą na zaoferowanie kandydatom szerokiego wachlarza narzędzi kulturoznawczych i antropologicznych potrzebnych w procesie badania i krytyki gier jako tekstów kultury, kładąc mniejszy nacisk na skonkretyzowane kompetencje związane z procesem kreatywnym i wydawniczym gier jako produktów rynkowych. Uszczegółowienie i pogłębienie wiedzy zapewniają zajęcia fakultatywne, wybierane przez studenta z puli oferowanej przez Instytut Polonistyki i Kulturoznawstwa oraz inne wydziały Uniwersytetu Opolskiego. 

Działalność studencka

Studenci kierunku Game studies mają szansę rozwoju pasji i zainteresowań w ramach organizacji studenckich. Są to przede wszystkim koła naukowe m.in.: Koło Naukowe Kulturoznawców, Koło Naukowe Teatrologów, Koło Naukowe Literatury Współczesnej, Koło Naukowe Literatury i Kultury Modernizmu, Koło Naukowe Onomastów, Koło Naukowe Staropolskie „Gryf”.

Studenci mają możliwość wyjazdu na stypendia do innych ośrodków naukowych (także uczelni zagranicznych) w ramach programu Erasmus oraz MOST. Najaktywniejsi studenci otrzymują stypendia naukowe, mogą też wybrać indywidualny plan studiów (IPS) bądź indywidualną organizację studiów (IOS), w ramach których student ma możliwość pracowania pod bezpośrednią opieką pracownika naukowego.

Możliwość udziału w prężnie działającym ruchu studenckim oraz praktyki w rozmaitych placówkach i instytucjach kulturalnych zapewniają doświadczenie potrzebne w przyszłej pracy zawodowej.

Sylwetka absolwenta

Absolwent studiów II stopnia uzyskuje tytuł zawodowy magistra i jest przygotowany do organizowania pracy, podejmowania samodzielnych decyzji, kompetentnej obsługi petentów oraz prowadzenia spraw instytucji. 

Absolwenci Game studies (II stopnia) znajdują zatrudnienie m.in.:

  • na szerokim i niezwykle współcześnie aktywnym rynku kreatywnym i wydawniczym gier,
  • mediach publicznych, instytucjach i urzędach kultury
  • branży PR,
  • w reklamie. 

Kontynuowanie nauki

Absolwent studiów II stopnia na kierunku Game studies może kontynuować naukę na studiach doktoranckich.

Szczegółowe informacje o kierunku: 

Wydział Filologiczny 
http://gs.wfil.uni.opole.pl/

Przyznawane kwalifikacje:

Magisterium z Game studies

Dalsze studia:

-

Uprawnienia zawodowe:

Absolwent kierunku Game Studies posiada rozbudowane w zaawansowanym stopniu kompetencje w zakresie groznawstwa, rozumiane jako przygotowanie do podjęcia pracy w szerokiej branży growej. Uzyskana wiedza i umiejętności znajdą zastosowanie w pracy m. in. twórcy, testera, dziennikarza lub badacza w obszarze gier jako tekstów kultury i produktów komercyjnych. Treści zrealizowane w module wybieralnym Kultura, media i komunikacja dodatkowo rozszerzają wieloaspektowe przygotowanie do podjęcia wyzwań rynku kreatywnego oraz wydawniczego w obszarze nowych mediów.

Efekty kształcenia

Wiedza - absolwent zna i rozumie:
- w pogłębionym stopniu
a) wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz gry, a także dotyczące ich metody i teorie kulturoznawcze wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu kulturoznawstwa, tworzące jej podstawy teoretyczne,
b) uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia dotyczące gier oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej,
c) główne trendy rozwojowe dyscyplin naukowych istotne dla kulturoznawstwa
- w pogłębionym stopniu specyfikę przedmiotową i metodologiczną kulturoznawstwa, najnowsze osiągnięcia oraz kierunki rozwoju, a także teorię i historię gier
- w pogłębionym stopniu teorie oraz zaawansowaną metodologię i terminologię z zakresu kulturoznawstwa (także literaturoznawstwa i językoznawstwa)
- zaawansowane metody analizy i interpretacji tekstów i wytworów kultury, przede wszystkim gier w obrębie wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w kulturoznawstwie
- fundamentalne dylematy współczesnego kulturoznawstwa w zakresie jego badania i zastosowania do rozwiązywania problemów społecznych
- ekonomiczne, prawne i inne uwarunkowania oraz pojęcia związane z kulturoznawczymi badaniami i ich zastosowaniem
- zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, zarządzania zasobami własności intelektualnej oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości
- w pogłębionym stopniu zasady działania systemów i instytucji właściwych dla zakresu działalności zawodowej właściwej dla kulturoznawstwa (m.in. edukacyjnej, kulturalnej, medialnej) oraz branży gier

Umiejętności - absolwent potrafi:
- wykorzystywać posiadaną wiedzę kulturoznawczą – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy i innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez:
a) właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy oraz twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji,
b) dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno- komunikacyjnych (ICT)
- formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania, syntetyzować różne idee i punkty widzenia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu kulturoznawstwa (z możliwością uwzględnienia wiedzy z nauk pokrewnych)
- przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację wybranych tekstów i wytworów kultury, w tym przede wszystkim gier właściwych dla kulturoznawstwa (także literaturoznawstwa i językoznawstwa) z zastosowaniem twórczej i oryginalnej metody oceny ich znaczenia i oddziaływania w procesie historyczno-kulturowym
- komunikować się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców, w tym przede wszystkim z branży growej
- prowadzić debatę
- posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz w zakresie specjalistycznej terminologii
- kierować pracą zespołu
- samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie
- wykorzystywać posiadaną wiedzę dotyczącą tworzenia programów i sekwencji kodów w poznanych językach programowania; treści graficznych, designu
- wykorzystać wiedzę i doświadczenie związane z wybraną specjalnością

Kompetencje społeczne - absolwent jest gotów do:
- krytycznej oceny odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy kulturoznawczej, o kulturze gier oraz działalności rynku gier w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
- wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego inicjowania działania na rzecz interesu publicznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
- odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym:
a) rozwijania dorobku zawodu,
b) podtrzymywania etosu zawodu,
c) przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad
- uczestniczenia w życiu kulturalnym i korzystania z jego różnorodnych form
- kompetentnego, odpowiedzialnego i etycznego funkcjonowania w obszarze określonym przez wybraną specjalność

Kwalifikacja:

Ze szczegółowymi kryteriami kwalifikacji można zapoznać się na stronie: https://rekrutacja.uni.opole.pl