Conducted in
terms:
2023/24-L, 2024/25-L
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philology
Diagnosis of school achievements in the Polish language 1.S2.FP.NJPO.3
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) filologia polska
moduł: nauczanie języka polskiego jako ojczystego
Supplementary literature
(in Polish) Black P. i in., Jak oceniać, aby uczyć?, Warszawa 2006.
Dix P., Jak oceniać postępy uczniów. Wskazówki dla nauczycieli, Warszawa 2014.
Davis A., Konstruowanie testów językowych, [w:] Kurs edynburski językoznawstwa stosowanego, t. II, Techniki w językoznawstwie stosowanym, pod red. J.P.B Allena, S. Cordera i A. Daviesa, Warszawa 1983, s. 280-341.
Tabisz A., Kompetencja tekstotwórcza uczniów na przykładzie rozprawki, Opole 2006.
Uryga Z., Kosętka H.,(red.), Kłopotliwy problem - mierzenie polonistycznych osiągnięć uczniów, Kraków 2001.
Student workload
(in Polish) udział w zajęciach 30 h 1 ECTS
przygotowanie do zajęć , czytanie literatury, opracowanie arkusza testowego 30h 1 ECTS
Study level
(in Polish) studia II stopnia
Education profile
(in Polish) ogólnoakademicki
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) 04
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Dydaktyka języka polskiego (szkoła podstawowa i ponadpodstawowa)
Prerequisites
(in Polish) -
Course coordinators
Term 2022/23-L: | Term 2023/24-L: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: