Conducted in
terms:
2023/24-L, 2024/25-L
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philology
Polish literature after 1989 1.S3.FP1.25
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) filologia polska
Supplementary literature
(in Polish) Uzupełniająca literatura przedmiotu:
Grupiński R., Kiec I., Niebawem spadnie błoto, Poznań 1997.
Kornhauser J., Postscriptum. Notatnik krytyczny, Warszawa 1997.
Kornhauser J., Poezja i codzienność, Kraków 2003.
Klejnocki J., Sosnowski J., Chwilowe zawieszenie broni, Warszawa 1996.
Maliszewski K., Nasi klasycyści, nasi barbarzyńcy: szkice o nowej poezji, Bydgoszcz 1999.
Orski M., Autokreacje i mitologie (zwięzły opis spraw literatury lat 90.), Wrocław 1997.
Szaruga L., Dochodzenie do siebie. Wybrane wątki literatury po roku 1989, Sejny 1997.
Parnas bis. Słownik literatury polskiej urodzonej po 1960. Oprac. P. Dunin-Wąsowicz, K. Varga, Warszawa 1995.
Student workload
(in Polish) udział w zajęciach 15 h 0,5 ects
przygotowanie do zajęć, czytanie literatury przedmiotu, przygotowanie do zaliczenia 45h 1,5 ects
Study level
(in Polish) licencjat
Education profile
(in Polish) ogólnouakademicki
Type of course
general courses
obligatory courses
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) 6
Mode
Self-reading
(in Polish) Realizowany w sali
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Wymagania formalne: zaliczenie 5 semestru studiów I stopnia na kierunku filologia polska
Prerequisites
(in Polish) Cele przedmiotu
1) Zapoznać studentów ze złożoną sytuacją społeczno-polityczno-kulturalną powstałą po transformacji ustrojowej roku 1989 w Polsce i zależnością literatury i życia literackiego od nowych warunków społeczno-ekonomicznych;
2) Przedstawić ewolucję literatury i życia literackiego po roku 1989;
3) Omówić dokonania najwybitniejszych pisarzy tworzących po roku 1989;
4) Zaznajomić studentów z mechanizmami i istotą sporów krytycznoliterackich o kształt literatury współczesnej i dyskursu krytycznego;
5) Uwrażliwić studentów na wielość dykcji, pluralizm estetyczny w literaturze przełomu XX i XXI wieku i płynące stąd zagrożenia dla dyskursu historycznoliterackiego;
Przedstawić problem istnienia literatury w rzeczywistości zdominowanej przez „nowe media”.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: