Conducted in
terms:
2023/24-Z, 2024/25-Z
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philology
Game market with elements of copyright 1.S3.GS.PP.30
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Game Studies
Supplementary literature
(in Polish) Barta J., Prawo autorskie, wyd. C.H. Beck & PAN, Warszawa 2017;
Kluska B., Dawno temu w grach, wyd. Orka, Łódź 2008:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiun6iMpsnyAhWosKQKHQL0CFwQFnoECAUQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.retroage.net%2Fpliki%2Fdawno_temu_w_grach.pdf&usg=AOvVaw0jRsl9d0IMg_UdVKsnBuLZ
Student workload
(in Polish) A. Godziny kontaktowe: 45h/ 1,5 ECTS
Udział w zajęciach: 30h
Udział w konsultacjach: 15h
B. Praca własna studenta: 15h/ 0,5 ECTS
Przygotowanie do zajęć: 10h
Przygotowanie do zaliczenia: 5h
Study level
(in Polish) studia pierwszego stopnia
Education profile
(in Polish) praktyczny
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) trzeci
Prerequisites
(in Polish) Zakres tematów:
Rynek gier: teraz i dziś;
Szanse i wyzwania na rynkach gier;
Specyfika prowadzenia działalności gospodarczej w branży gier;
Metody finansowania działalności na rynkach gier;
Wprowadzenie do instytucji prawa autorskiego;
Współczesne wyzwania związane z ochroną treści cyfrowych;
Postanowienia kontraktowych w branży gier wideo;
Sposoby ochrony praw autorskich.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: