Elective course in speech therapy methodology 1: Methodology of speech therapy of a bilingual child 1.S3.LJPO-PM.1
This course has not yet been described...
(in Polish) Dyscyplina
(in Polish) językoznawstwo
(in Polish) Literatura uzupełniająca
(in Polish) Cieszyńska J, Dwujęzyczność – rozumienie siebie jako Innego, [w:] Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej – metoda krakowska, J. Cieszyńska, Z. Orłowska-Popek, M. Korendo (red.), Kraków 2010, s. 18-36.
Młyński R., Lingwistyczne objawy dysleksji i dwujęzyczności. Próba analizy różnicowej zachowań językowych [w:] Bilingwizm polsko-obcy. Od teorii i metodologii badań do studiów przypadków, R.Dębski, W. Miodunka (red.), Kraków
2016, s.119-131.
Skorek E.M., Dwujęzyczność w literaturze i badaniach naukowych, [w:] Komunikacja, zaburzenia, terapia, E.M. Skorek, K.B. Kochan (red.), Zielona Góra 2014, s. 21-69.
Student workload
(in Polish) A. Godziny kontaktowe: 15h/ 0,5 ECTS
Udział w zajęciach: 15h
B. Praca własna studenta: 15h/ 0,5 ECTS
Przygotowanie do zajęć: 5h
Przygotowanie do zaliczenia: 10h
Type of course
obligatory courses
Mode
Online
Prerequisites
(in Polish) Zakres tematów:
1. Dwujęzyczność: podstawowe pojęcia i definicje.
2. Korzyści i zagrożenia wynikające z dwujęzyczności.
3. Mózgowa organizacja funkcji językowych u osób dwujęzycznych.
4. Rozwój mowy dzieci dwujęzycznych.
5.Współczesne badania zaburzonej kompetencji komunikacyjnej u osób dwujęzycznych.
6. Studia przypadków dzieci dwujęzycznych - diagnoza oraz programowanie terapii; (10) Współpraca logopedy z interpretatorem w kontekście diagnozy i terapii logopedycznej.
7. Światowe standardy postępowania logopedycznego z osobami wielojęzycznymi.
8. Metody aktywizujące w terapii dziecka dwujęzycznego.
9. Metody nauki i terapii różnych sprawności u dzieci dwujęzycznych.
10. Różne aspekty pracy z dziećmi dwujęzycznymi.
Course coordinators
Term 2022/23-L: | Term 2023/24-L: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: