Speech therapy for the deaf, hearing-impaired and blind 1.S3.LJPO.41
This course has not yet been described...
Supplementary literature
(in Polish) 1. red. A. Pruszewicz Audiologia Kliniczna Poznań 2004
2. red. M. Śliwińska – Kowalska Audiologia kliniczna Łódź 2005
Study level
(in Polish) I stopnia
Education profile
(in Polish) ogólnoakademicki
Type of course
obligatory courses
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) A. Wymagania formalne • Podstawowa wiedza z zakresu logopedii: etapy rozwoju mowy, etiologia zaburzeń mowy, anatomia i fizjologia układu nerwowego, budowa narządów mowy i słuchu, znajomość fonetyki artykulacyjnej
B. Wymagania wstępne • Podstawowa znajomość zagadnień z zakresu pedagogiki ogólnej, psychologii specjalnej, psychologii rozwojowej i psychologii klinicznej
Umiejętność samodzielnego pozyskiwania informacji , właściwe korzystanie z materiałów źródłowych
Prerequisites
(in Polish) Zakres tematów:
• Rys historyczny występowania uszkodzeń słuchu w Polsce i na świecie.
• Uszkodzenia słuchu –geneza i ewaluacja podstawowych pojęć.
• Przedmiot badań , cele i zadania surdologopedii.
• Podstawowe terminy i ich definicje.
• Współczesny model organizacji opieki nad dziećmi z uszkodzonym słuchem
• Klasyfikacja uszkodzeń słuchu.
• Struktura akustyczna głosek polskich .
• Charakterystyka uszkodzeń narządu słuchu.
• Charakterystyczne zaburzenia w rozwoju mowy i odbiorze dźwięków.
• Specyficzne trudności szkolne dziecka z uwzględnieniem jakościowego i ilościowego ubytku słuchu.
• Rozwój funkcji słuchowych.
• Zasady i metody terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami słuchu.
• Ćwiczenia kształtujące i wspomagające rozwój mowy dziecka z uszkodzonym słuchem.
• Diagnoza logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy.
• Organizacja pomocy dziecku w grupie przedszkolnej i szkolnej.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: