Methodology and didactics of working with a dysfunctional child 4 1.S3.LJPO.60
This course has not yet been described...
Supplementary literature
(in Polish) 1. Bogdanowicz M., Metoda dobrego startu, Warszawa 1999.
2. Cieszyńska J., Korendo M., Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia, Kraków 2008.
3. Diener K., Profilaktyka zaburzeń mowy. Przewodnik dla rodziców, opiekunów, nauczycieli i lekarzy, Kielce 1999.
4. Emiluta-Rozya D., Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym, Warszawa 1994.
5. K. Błachnio, System nowoczesnej profilaktyki logopedycznej, w: „Logopedia” 1995, nr 22.
6. Kaczan T., Regner A., Teoretyczne i praktyczne podstawy ustno-twarzowej terapii regulacyjnej według koncepcji Rodolfo Castillo Moralesa, w: Neurofizjologiczne metody usprawniania dzieci z zaburzeniami rozwoju, red. L. Sadowska, Wrocław, 2004.
7. Lichota E. J., Profilaktyka jąkania i niepłynności mówienia, Gdańsk 2008.
8. Masgutowa S., Regner A., Rozwój mowy dziecka w świetle integracji sensomotorycznej, Wrocław 2009.
Student workload
(in Polish) A. Godziny kontaktowe: 60h/ 2 ECTS
Udział w zajęciach: 45h
Udział w konsultacjach: 15h
B. Praca własna studenta: 50h/ 2 ECTS
Przygotowanie do zajęć: 25h
Przygotowanie do zaliczenia: 25h
Type of course
obligatory courses
Prerequisites
(in Polish) Zakres tematów:
1.Profilaktyka logopedyczna – definicja, cele; system opieki logopedycznej w Polsce.
2.Rozwój dziecka w okresie prenatalnym w aspekcie przygotowania do mowy.
3.Wpływ czynników endogennych i egzogennych na rozwój dziecka w okresie prenatalnym.
4.Kryteria diagnostyczne stosowane w ocenie rozwoju psychoruchowego.
5.Struktura wywiadu biologiczno-środowiskowego do wykrywania wczesnych uwarunkowań mowy.
Course coordinators
Term 2022/23-L: | Term 2023/24-L: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: