Conducted in
terms:
2023/24-Z, 2024/25-Z
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philology
Methodology and didactics of working with a dysfunctional child 1 1.S3.LJPO.97
This course has not yet been described...
Supplementary literature
(in Polish) 1. Baj-Lieder M., Ulman- Bogusławska R., O rozwoju mouthing- czyli polskie dzieci mogą wkładać rączki do buzi. Wyd.Pestka i ogryzek Warszawa 2019
2. Gawryl M. Stymulacja i jej wpływ na rozwój kompetencji orofacjalnych u dzieci z zespołem Downa w Materiały II Ogólnopolskiej Konferencji Szkoły Terapii Karmienia „Od pestki do Ogryzka” Gdańsk 2020
3. Aly .M. Dziecko specjalnej troski. Pierwszy rok życia. GWP, Gdańsk 2002
4. Mazanek E. (red) Dziecko niepełnosprawne ruchowo. Cz 3 Wychowanie i nauczanie dzieci z mózgowym porażeniem. WSiP Warszawa 1998
5. Rola J, Pisula E., Style radzenia sobie ze stresem rodziców z mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołem Downa. W” Zdrowie Psychiczne”, Warszawa 1993 nr 3-4
6. Twardowski A., Sytuacja rodzin dzieci niepełnosprawnych w „Dziecko niepełnosprawne w rodzinie” Obuchowska I., WSiP Warszawa 1998
7. Wnuk A., Psychologiczne wsparcie dla rodziców dzieci z wczesnym uszkodzeniem OUN w Materiały konferencyjne „ Możliwość diagnostyki i terapii dzieci z wczesnym uszkodzeniem mózgu w wieku do 0-6 roku życia i wsparcia ich rodzin” Zamość 2006
8. Tracy Hogg, Melinda Blau „ Język niemowląt” Warszawa 2003
9. Gill Rapley. Tracy Murkett „ Bobas lubi wybór” Warszawa 2010
10. Veroniqe Chabrol „ Jak uczynić dziecko smakoszem?” wyd. TOM Aco
11. Thomas B.Brazelton, Joshua D.Sparrow „ Karmienie dziecka” GWP Sopot 2014
12. Thomas B.Brazelton, Joshua D.Sparrow” Uspokajanie dziecka” GWP Sopot 2014
13. Thomas B.Brazelton, Joshua D.Sparrow „ Rozwój dziecka 0- 3” GWP Sopot 2019
14. Thomas B.Brazelton, Joshua D.Sparrow „ Rozwój dziecka 0- 3” GWP Sopot 2019
15. Harvey Karp „ Najszczęśliwsze niemowlę w okolicy” 2002
16. Materiały z I Ogólnopolskiej Konferencji Szkoły Karmienia „ Od pestki do ogryzka” Gdańsk 2019-11-16
17. Łada A. „ Czynniki rokownicze w okresie prelingwalnym w świetle koncepcji neurorozwojowej” Forum Logopedyczne nr. 20
18. Cedrowska Adamus W.„ Program zindywidualizowanej ukierunkowanej na rozwój opieki i oceny noworodka [NIDCAP] w Biuletyn Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Łodzi 11/2011
19. Sioda T. „Wędzidełko języka u noworodka – ocena neonatologiczna i zalecenia” w STANDARDY MEDYCZNE/PEDIATRIA 2012 T. 9 115–123
20. Nehring- Gugulska M. „ Krótkie wędzidełko języka u niemowląt karmionych piersią” materiały konferencji „Krakowska Jesień Pediatryczna 2015”
21. Christian Hawellek „Marte Meo Propedeutyka” 2019
22. Mikler- Chwastek A. „ Sprawdzian Rozwoju psychoruchowego niemowląt” wyd. Harmonia Gdańsk 2011
23. Praca zbiorowa pod kier Krajowego Konsultanta ds. Neonatologii Ewy Helwich.„ Niezbędnik rodzica wcześniaka” Poradnik dla rodziców wcześniaków wyd V Warszawa 2017
24. Królak- Olejnik B. Red.”Noworodek przedwcześnie urodzony pacjentem lekarza POZ” Wrocław 2018
25. Kornacka M.K. red. „ Noworodek przedwcześnie urodzony. Pierwsze lata zycia. PZWL Warszawa 2003
26. Kaczan T., Śmigiel R. „ Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi” Impuls Kraków 2012
27. Masgutowa S., Achmatowa N. Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych z układem ruchowym całego ciała
Student workload
(in Polish) A. Godziny kontaktowe: 65h/ 2,5 ECTS
Udział w zajęciach: 30h
Udział w konsultacjach: 35h
B. Praca własna studenta: 65h/ 2,5 ECTS
Przygotowanie do zajęć: 30h
Przygotowanie do zaliczenia: 35h
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: