Conducted in
terms:
2023/24-Z, 2024/25-Z
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philology
Polish utility species in business 1.S3.LS.JPAC.3
This course has not yet been described...
Supplementary literature
General: (in Polish) Aby osiągnąć cel, czyli jak pisać, układać ogłoszenia i reklamy, jak prowadzić zebrania i prezentacje, jak przygotowywać raporty, jak rozmawiać przez telefon. Red. K. Sedlak, Kraków 1995.
Kienzler I., Korespondencja handlowa w języku polskim. Wzory pism, umów i innych dokumentów, Gdynia 1996.
Kienzler I. Pisma i umowy w firmie, Warszawa.
Sztuka pisania. Przewodnik po tekstach użytkowych. Red. M. Zaśko-Zielińska i in. Wrocław 2008. | Term 2022/23-Z: (in Polish) Bralczyk J., Język na sprzedaż. GWP, Gdańsk 2004.
Kuziak M., Rzepczyńśki S., Jak pisać?, Park Edukacja, Warszawa - Bielsko-Biała 2008.
Wolański A., Edycja tekstów
Słownik dobrego stylu,, red. M. Bańko, Warszawa 2000.
Aby osiągnąć cel, czyli jak pisać, układać ogłoszenia i reklamy, jak prowadzić zebrania i prezentacje, jak przygotowywać raporty, jak rozmawiać przez telefon. Red. K. Sedlak, Kraków 1995.
Kienzler I., Korespondencja handlowa w języku polskim. Wzory pism, umów i innych dokumentów, Gdynia 1996.
Kienzler I. Pisma i umowy w firmie, Warszawa.
Sztuka pisania. Przewodnik po tekstach użytkowych. Red. M. Zaśko-Zielińska i in. Wrocław 2008.
Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Lublin 2014.
Zdunkiewicz-Jedynak D., Wykłady ze stylistyki, Warszawa 2008.
Markowski A., Kultura języka polskiego: teoria, zagadnienia leksykalne, Warszawa 2005.
Polszczyzna na co dzień, red. M. Bańko, Warszawa 2020. |
Student workload
(in Polish) A. Godziny kontaktowe: 25h/ 1 ECTS
Udział w zajęciach: 15h
Udział w konsultacjach: 10h
B. Praca własna studenta: 25h/ 1 ECTS
Przygotowanie do zajęć: 15h
Przygotowanie do zaliczenia: 10h
Study level
(in Polish) I stopnia
Education profile
(in Polish) ogólnoakademicki
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Prerequisites
(in Polish) Wiedza
Student zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji językoznawczej tekstów.
- zna wyznaczniki gatunkowe wybranych tekstów charakterystycznych dla sfery biznesu;
- wie, jak dbać o wizerunek firmy/instytucji.
- rozumie istotę działań w ramach public relations, zna podstawowe funkcje i narzędzia PR (m-W-3).
Umiejętności
- sprawnie redaguje różnorodne gatunki mowy.
- samodzielnie wyszukuje i wykorzystuje źródła wiedzy (z zakresu ekonomii, marketingu, prawa itp.) do realizacji zadańzwiązanych z działalnością biznesową (m-U-3).
Student potrafi wyszukiwać, analizować i użytkować informację, wykorzystując różne źródła polskie.
Kompetencje społeczne
- ma świadomość wpływu kompetencji merytorycznej i językowo-stylistycznej na komunikowanie publiczne.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: