Conducted in
terms:
2023/24-Z, 2024/25-Z
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philology
Analysis and creation of promotional text 1.S3.LS.JPAC.9
This course has not yet been described...
Supplementary literature
General: (in Polish) Tomasz Maciejowski, Narzędzia skutecznej promocji w internecie, Kraków 2003.
Kreatywność językowa w komunikacji internetowej, pod red. Katarzyny Burskiej i Bartłomieja Cieśli, Łódź 2019.
Język a media. Wzory języka we współczesnych mediach, red. Ewa Katarzyna Horyń, Bogusław Andrzej Skowronek, Agnieszka Walecka-Rynduch, Kraków 2018.
Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Warszawa 2015.
Ewa Rogowska-Cybulska, „Twixnijmy to razem…” O derywatach czasownikowych w tekstach reklam, „Język polski” 2019, z. 2, s.
103-117.
Krzysztof Ozga, Wybrane aspekty językowe postów content designerów (na przykładzie marki Coca-Cola), „Prace Językoznawcze” 2019,nr 2, s. 123-138. | Term 2022/23-Z: (in Polish) Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Lublin 2014.
Zdunkiewicz-Jedynak D., Wykłady ze stylistyki, Warszawa 2008.
Markowski A., Kultura języka polskiego: teoria, zagadnienia leksykalne, Warszawa 2005.
Polszczyzna na co dzień, red. M. Bańko, Warszawa 2020.
Bralczyk J., Język na sprzedaż. GWP, Gdańsk 2004.
Kuziak M., Rzepczyńśki S., Jak pisać?, Park Edukacja, Warszawa - Bielsko-Biała 2008.
Wolański A., Edycja tekstów
Słownik dobrego styl,, red. M. Bańko, Warszawa 2006.
Jabłońśki A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) Copywriting & Webwriting. OnePress, 2018. |
Student workload
(in Polish) A. Godziny kontaktowe: 20h/ 0,5 ECTS
Udział w zajęciach: 15h
Udział w konsultacjach: 5h
B. Praca własna studenta: 20h/ 0,5 ECTS
Przygotowanie do zajęć: 10h
Przygotowanie do zaliczenia: 10h
Study level
(in Polish) I stopnia
Education profile
(in Polish) ogólnoakademicki
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Prerequisites
(in Polish) Przedmiot ma zaznajamiać studenta/studentkę z podstawowymi pojęciami z zakresu poprawności językowej, sztuki pisania, promocji i PR-u, marketingu, analizy mediów oraz kryteriów oceny źródeł informacji (ze szczególnym uwzględnieniem źródeł internetowych). Założeniem jest to, aby po zakończeniu kursu student/ka miał świadomość tego, jakie są gatunki użytkowe tekstu (zwłaszcza publikacji internetowych), jak oceniać ich poprawność i funkcjonalność oraz jak skutecznie tworzyć tego rodzaju treści.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: