Conducted in
term:
2023/24-L
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Theoretical foundations of teaching 2.3.06.D5.02-INPTPK
This course has not yet been described...
Term 2023/24-L:
None |
(in Polish) Dyscyplina
(in Polish) pedagogika
Field of study
(in Polish) Pedagogika specjalna
Supplementary literature
Term 2022/23-L: (in Polish) 1. Niemierko B., Między oceną szkolną a dydaktyką. Bliżej dydaktyki, Warszawa 2001, WSiP.
2. Okoń W., Dziesięć szkół alternatywnych, Warszawa 1999, WSiP.
3. Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 2003, wyd. „Żak”.
4. Strykowski W., Strykowska J., Pielachowski J., Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, Poznań 2003, Oficyna Ekonomiczna Wydawnictwa eMPi2. | General: (in Polish) 1. Joyce B., Calhoun E., Hopkins D., Przykłady modeli uczenia się i nauczania, WSiP, Warszawa 1999.
2. Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
3. Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2003.
4. Konarzewski K. (red.), Sztuka nauczania. Szkoła, PWN, Warszawa 2004.
5. Pluta A., Zdański J. (red.), Nauczyciel i szkoła w procesach innowacji pedagogicznych, Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Częstochowie, Częstochowa 2001.
6. Śliwerski B., Pedagogika alternatywna. Postulaty, projekty i kontynuacje, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2007.
| Term 2023/24-L: (in Polish) 1. Niemierko B., Między oceną szkolną a dydaktyką. Bliżej dydaktyki, Warszawa 2001, WSiP.
2. Okoń W., Dziesięć szkół alternatywnych, Warszawa 1999, WSiP.
3. Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 2003, wyd. „Żak”.
4. Strykowski W., Strykowska J., Pielachowski J., Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, Poznań 2003, Oficyna Ekonomiczna Wydawnictwa eMPi2. |
Student workload
(in Polish) Wykład 15
Ćwiczenia / konwersatorium / seminarium 15
Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego 33
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych 20
Przygotowanie do ćwiczeń 20
Przygotowanie do egzaminu 22
Study level
(in Polish) jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) praktyczny
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) drugi
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) brak
Prerequisites
Term 2022/23-L: (in Polish) Zapoznanie studentów z opisem i interpretacją podstawowych nurtów myślenia o szkolnej edukacji oraz związanych a także z formułowaniem i kategoryzowaniem celów kształcenia. Poznanie zasad kształcenia, metod kształcenia i środków dydaktycznych; ukazanie możliwości kształtowanie postawy twórczej ucznia oraz zapoznanie ze specyfiką relacji nauczyciel-uczeń i możliwościami unowocześniania procesu kształcenia i wprowadzania innowacji dydaktycznych. Zapoznanie ze sposobami analizy problemów i dylematów dydaktycznych. Ponadto udział w zajęciach powinien u studenta zaowocować wytworzeniem emocjonalnego pozytywnego stosunku do wykonywanej w przyszłości profesji nauczyciela, wyrażającego się refleksyjnym i kreatywnym stosunkiem do procesu kształcenia.
| General: (in Polish) Uzyskanie podstawowej wiedzy w zakresie – teorii, pojęć, zasad, reguł, powinności, dyrektyw i kierunków modernizacji, a także z zakresu praktycznej egzemplifikacji metod dydaktycznych. Poznanie i zrozumienie zasad formułowania celów kształcenia, konstruowania programu nauczania, doboru modelu i stylu nauczania do sytuacji dydaktycznej.
Zdobycie umiejętności dostrzegania, analizowania i rozwiązywania problemów dydaktycznych – opis, wyjaśnienie, wartościowanie i normowanie.
| Term 2023/24-L: (in Polish) Zapoznanie studentów z opisem i interpretacją podstawowych nurtów myślenia o szkolnej edukacji oraz związanych a także z formułowaniem i kategoryzowaniem celów kształcenia. Poznanie zasad kształcenia, metod kształcenia i środków dydaktycznych; ukazanie możliwości kształtowanie postawy twórczej ucznia oraz zapoznanie ze specyfiką relacji nauczyciel-uczeń i możliwościami unowocześniania procesu kształcenia i wprowadzania innowacji dydaktycznych. Zapoznanie ze sposobami analizy problemów i dylematów dydaktycznych. Ponadto udział w zajęciach powinien u studenta zaowocować wytworzeniem emocjonalnego pozytywnego stosunku do wykonywanej w przyszłości profesji nauczyciela, wyrażającego się refleksyjnym i kreatywnym stosunkiem do procesu kształcenia.
|
Course coordinators
Bibliography
Term 2023/24-L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: