Conducted in
term:
2023/24-Z
ECTS credits:
10
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Special educational needs 2.3.06.D5.03-INPSPE
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Pedagogika specjalna
Supplementary literature
(in Polish) 1. Wojdyła E. (red.), Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: materiały dla nauczycieli, MEN, Warszawa 2010.
2. Wyczesany J., Mikrut A. (red.), Kształcenie zintegrowane dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, WN Akademii Pedagogicznej, Kraków 2002.
3. Minczakiewicz E.M., Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2006.
4. Mikołajczyk-Lerman G., Między wykluczeniem a integracją – realizacja praw dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny. Analiza socjologiczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łodź 2013.
5. Watkins A. (red.), Kluczowe zasady służące promocji jakości w edukacji włączającej. Zalecenia dla decydentów, Europejska Agencja Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi, 2009.
6. Sipowicz, K., Pietras, T. (2017). Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej). Wrocław: Wydawnictwo Continuo.
Student workload
(in Polish) Wykład 30
Ćwiczenia / konwersatorium / seminarium 30
Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego 65
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych 30
Przygotowanie prac pisemnych 30
Przygotowanie do ćwiczeń 30
Przygotowanie do egzaminu 20
Przygotowanie projektu /prezentacji 15
Study level
(in Polish) jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) Praktyczny
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) trzeci
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Brak wymagań.
Prerequisites
(in Polish) C 1 – Uzyskanie wiedzy w zakresie koncepcji teoretycznych oraz terminologii dotyczącej specjalnych potrzeb edukacyjnych.
C 2 – Uzyskanie wiedzy dotyczącej podstaw prawnych udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
C 3 – Uzyskanie wiedzy dotyczącej możliwości prowadzenia oddziaływań w zakresie kształcenia, wychowania i terapii wobec dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: