Diagnostics in special education 2.3.06.D5.04-INPDP
This course has not yet been described...
Term 2023/24-L:
None |
(in Polish) Literatura uzupełniająca
(in Polish) 1.Skibska J., Borzęcka A., Twaróg-Kanus A. Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne w percepcji nauczycieli szkół ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2020
2.Deptuła M. (red.), Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej, Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2006
3. Trochimiak, B. Konstruowanie narzędzi do prowadzenia diagnozy pedagogicznej. W: J. Głodkowska (red.), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2011
4. Trochimiak, B., Gosk, U. Diagnoza pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2012
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Prerequisites
(in Polish) Student poznaje zaburzenia w rozwoju biopsychospołecznym i funkcjonowaniu dzieci i młodzieży i ich uwarunkowania.
Student poznaje wpływ relacji dziecko-rodzic oraz środowisko-dziecko na zachowanie dziecka.
Student nabywa wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i zasad z zakresu diagnostyki pedagogicznej.
Student nabywa umiejętności z zakresu diagnozowania indywidualnego przypadku oraz sytuacji rodzinnej i szkolnej dziecka z zastosowaniem wybranych narzędzi diagnostycznych.
Student kształtuje postawę rozumienia i respektowania zasady „Primum non nocere” w ujęciu diagnostyki pedagogicznej.
Course coordinators
Term 2022/23-L: | Term 2023/24-L: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: