Fixed course - Early support of children with intellectual disabilities 2.3.06.D5.04-INPK202
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Pedagogika specjalna
Supplementary literature
(in Polish) 1. Cytowska B., Winczura B., Stawarski A. (red.), Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2013.
2. Piszczek M., Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka – wybrane zagadnienia, CMPPP, Warszawa 2007.
3. Serafin T., Wybrane aspekty dotyczące możliwości prowadzenia działań wspierających rozwój małych dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych oraz ich rodziny, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012.
4. Skórczyńska M., Współczesne tendencje we wczesnej interwencji u dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych. Perspektywa edukacyjna, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2006.
5. Strassmeier W., Interwencja wczesnodziecięca, Wydawnictwo Harmonia, Warszawa 2012.
6. Walczak G. (red.), Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem i dodatkowymi zaburzeniami, Wydawnictwo MENiS, Warszawa 2005.
Student workload
(in Polish) Wykład 15
Ćwiczenia / konwersatorium / seminarium 30
Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego 18
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych 20
Przygotowanie do ćwiczeń 20
Przygotowanie do egzaminu / kolokwium 12
Wykonanie zadania praktycznego 10
Study level
(in Polish) jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) praktyczny
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) czwarty
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Zakres wiedzy z biomedycznych podstaw rozwoju, teoretycznych podstaw kształcenia i pedagogiki specjalnej.
Prerequisites
(in Polish) Uzyskanie wiedzy z zakresu prawno-formalnych podstaw organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Uzyskanie uporządkowanej wiedzy o celach i organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego intelektualnie oraz znaczenia roli rodziny w realizacji tego procesu
Posiadanie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w celu planowania pracy rehabilitacyjnej z uwzględnieniem diagnozy i indywidualnych potrzeb rozwojowych jednostek; doboru właściwych metod pracy; wskazania zależności istniejących pomiędzy wczesną interwencją a osiąganiem przez dziecko samodzielności i dojrzałości do nauki w szkole.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: