Diagnosis of special educational needs 2.3.06.D5.06-INPDS
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Pedagogika specjalna
Supplementary literature
(in Polish) 1. Chermont-Carroy S., Zrozum rysunki dziecka, czyli jak interpretować rysunki małych dzieci, Wyd. „Ravi”, Łódź 2005.
2. Stemplewska-Żakowicz K., Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna, GWP, Gdańsk 2009.
3. Rybska-Klapa J., Stępniewska-Gębik H. (red.), Teoretyczne i praktyczne konteksty specjalnych potrzeb edukacyjnych, Wydawnictwo Libron-Filip Lohner, Kraków 2016.
4. Smak E., Włoch A., Garbiec M., Diagnozowanie i terapia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2015
Student workload
(in Polish) Wykład 30
Ćwiczenia 60
Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego 60
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych 20
Przygotowanie prac pisemnych 20
Przygotowanie do ćwiczeń 30
Przygotowanie do egzaminu 30
Wykonanie zadania praktycznego 20
Przygotowanie projektu /prezentacji 15
Inne 15
Study level
(in Polish) Jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) praktyczny
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) VI
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Zakres wiedzy z pedagogiki specjalnej, teoretycznych podstaw kształcenia i wychowania
Prerequisites
(in Polish) Cele przedmiotu
C 1 – Uzyskanie wiedzy z zakresu podstawowej terminologii i założeń teoretycznych diagnozy osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych
C 2 – Poznanie struktury diagnozy oraz metody, technik i narzędzi diagnostycznych;
C 3 – Posiadanie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w celu dokonania diagnozy ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych i określenia adekwatnych wskazań edukacyjnych i terapeutycznych
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: