Conducted in
term:
2023/24-L
ECTS credits:
8
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Integrating and inclusive education 2.3.06.D5.08-INPEI
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Pedagogika specjalna
Supplementary literature
Term 2022/23-L: (in Polish) 1. Bąbka J., Edukacja integracyjna dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych – założenia i rzeczywistość, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań 2001.
2. Klaczak M. (red.), Integracja edukacyjna. Oczekiwania i rzeczywistość, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2010.
3. Krause A., Integracyjne złudzenia ponowoczesności, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2000.
4. Szumski G., Wokół edukacji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2010. | General: (in Polish) 1. Bąbka J., Edukacja integracyjna dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych – założenia i rzeczywistość, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań 2001.
2. Klaczak M. (red.), Integracja edukacyjna. Oczekiwania i rzeczywistość, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2010.
3. Krause A., Integracyjne złudzenia ponowoczesności, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2000.
4. Szumski G., Wokół edukacji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2010.
5. Maciarz A., Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1999.
6. Szumski G., Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych, PWN, Warszawa 2006. | Term 2023/24-L: (in Polish) 1. Bąbka J., Edukacja integracyjna dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych – założenia i rzeczywistość, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań 2001.
2. Klaczak M. (red.), Integracja edukacyjna. Oczekiwania i rzeczywistość, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2010.
3. Krause A., Integracyjne złudzenia ponowoczesności, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2000.
4. Szumski G., Wokół edukacji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2010. |
Student workload
(in Polish) Wykład 30
Ćwiczenia / konwersatorium / seminarium 30
Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego 40
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych 20
Przygotowanie prac pisemnych 20
Przygotowanie do ćwiczeń 20
Przygotowanie do egzaminu 20
Przygotowanie projektu /prezentacji 20
Study level
(in Polish) jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) Praktyczny
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) ósmy
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Zakres wiedzy z teoretycznych podstaw kształcenia i pedagogiki specjalnej.
Prerequisites
Term 2022/23-L: (in Polish) C 1 – Uzyskanie wiedzy w zakresie założeń teoretycznych alternatywnych form kształcenia jakimi są edukacja integracyjna i włączająca; stosowanej terminologii oraz podstaw prawnych.
C 2 – Uzyskanie wiedzy dotyczącej możliwości prowadzenia oddziaływań wychowawczo, kształcąco, terapeutycznych, podejmowanych zarówno przez nauczycieli wiodących i wspierających oraz współpracujących specjalistów wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
C 3 – Uzyskanie wiedzy w zakresie złożoności prawidłowej organizacji procesu edukacji integracyjnej i włączającej, przedstawienie rozwiązań teoretycznych i praktycznych w zakresie tworzenia infrastruktury, rozwiązań metodycznych, specjalistycznego przygotowania kadry oraz czynników warunkujących efektywność procesu integracji i włączania. | General: (in Polish) C 1 – Uzyskanie wiedzy w zakresie założeń teoretycznych alternatywnych form kształcenia jakimi są edukacja integracyjna i włączająca; stosowanej terminologii oraz podstaw prawnych.
C 2 – Uzyskanie wiedzy dotyczącej możliwości prowadzenia oddziaływań wychowawczo, kształcąco, terapeutycznych, podejmowanych zarówno przez nauczycieli wiodących i wspierających oraz współpracujących specjalistów wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
C 3 – Uzyskanie wiedzy w zakresie złożoności prawidłowej organizacji procesu edukacji integracyjnej i włączającej, przedstawienie rozwiązań teoretycznych i praktycznych w zakresie tworzenia infrastruktury, rozwiązań metodycznych, specjalistycznego przygotowania kadry oraz czynników warunkujących efektywność procesu integracji i włączania. | Term 2023/24-L: (in Polish) C 1 – Uzyskanie wiedzy w zakresie założeń teoretycznych alternatywnych form kształcenia jakimi są edukacja integracyjna i włączająca; stosowanej terminologii oraz podstaw prawnych.
C 2 – Uzyskanie wiedzy dotyczącej możliwości prowadzenia oddziaływań wychowawczo, kształcąco, terapeutycznych, podejmowanych zarówno przez nauczycieli wiodących i wspierających oraz współpracujących specjalistów wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
C 3 – Uzyskanie wiedzy w zakresie złożoności prawidłowej organizacji procesu edukacji integracyjnej i włączającej, przedstawienie rozwiązań teoretycznych i praktycznych w zakresie tworzenia infrastruktury, rozwiązań metodycznych, specjalistycznego przygotowania kadry oraz czynników warunkujących efektywność procesu integracji i włączania. |
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: