Conducted in
term:
2023/24-L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Fixed course - Alternative and supportive ways of communication 2.3.06.D5.08-INPKSA
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) PEDAGOGIKA SPECJALNA
Supplementary literature
(in Polish) 1. Tetzchner von S, Wprowadzenie do wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się, Warszawa 2002
2. Tetzchner von S, Martines H., Wprowadzenie do wspomagających I alternatywnych sposobów porozumiewania się. Nauka znaków oraz używania pomocy komunikacyjnych przez dzieci, młodzież i dorosłych z zaburzeniami rozwojowymi, Warszawa 2002
3. Lechowicz A., Komputerowe wspomaganie procesu komunikacji niewerbalnej dzieci z wieloraką niepełnosprawnością, Warszawa 2005
4. Błeszyński J., Mowa i język dzieci z autyzmem. Wybrane zagadnienia, Słupsk 1998
Student workload
(in Polish) Wykład 15
Ćwiczenia / konwersatorium / seminarium 30
Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego 18
Liczba godzin pracy studenta bez kontaktu z prowadzącymi Studiowanie literatury i materiałów źródłowych 20
Przygotowanie prac pisemnych
Przygotowanie do ćwiczeń 20
Przygotowanie do egzaminu / kolokwium 12
Wykonanie zadania praktycznego 10
Przygotowanie projektu /prezentacji
Study level
(in Polish) Jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) Moduł przedmiotów z wybranego zakresu pedagogiki specjalnej
EiROzNI
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) 8
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
(in Polish) Mieszany: realizowany zdalnie i w sali
(in Polish) Mieszany: realizowany zdalnie i w sali
Requirements
(in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej oraz osób z niepełnosprawnością, w szczególności dotycząca trudności z porozumiewaniem się
Prerequisites
(in Polish) –Przekazanie wiedzy o wspomagających i alternatywnych metodach komunikacji językowej
–Studenci zapoznają się z teoretycznymi i praktycznymi sposobami pracy z osobami mającymi trudności z komunikacją werbalną
– Zdobyta wiedza powinna być podstawą zrozumienia problemów i potrzeb osób mających problemy z komunikacją werbalną
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: